Валтери Ботас с "Мерцедес" спечели състезанието за Гран при на Австралия, първи старт от новия сезон във Формула 1. Финландецът надви съотборника си и световен шампион Люис Хамилтън, като направи едно от най-добрите състезания в кариерата си.
Ботас изпреаври Хамилтън още на старта и до края на надпреварата не допусна нито една грешка, за да пресече пръв карирания флаг. Втори финишира световният шампион с малко над секунда пред Макс Верстапен. Още в първия си старт с двигатели "Хонда" екипът на "Ред бул" успя да се качи на подиума.
Едва четвърти и пети се наредиха пилотите на "Ферари" Себастиан Фетел и Шарл Льоклер. За пръв път от Гран при на Япония през миналия сезон Скудерията не успява да пласира пилот на подиума.
В своя 120-и старт Ботас постигна четвъртата си победа. Финландецът взима победа година и три месеца след последния си успех във Формула 1 (476 дни). За последно той спечели в Гран при на Абу Даби през 2017 г., а през миналия сезон най-добрите му класирания бяха седем втори места.
За осми път в последните девет издания на Гран при на Австралия се запази тенденцията пилотът, който стартира от полпозишън да не печели. Хамилтън, който потегли пръв за шеста поредна година, остава само с една победа в тези шест старта (2015 г.).
"Сребърните стрели" прекъсват серията от два поредни успеха на "Ферари" на пистата "Албърт парк", постигнати от Фетел през 2017 и 2018 г. Освен победата Ботас записа и най-бърза обиколка в състезанието, което му донесе една бонус точка, влизаша в сила от началото на този сезон.
Ботас е и четвъртият финландец, който печели на "Албърт парк" след Кеке Розберг (1985), Мика Хакинен (1998) и Кими Райконен (2007 и 2013).
"Перфектно състезание, не знам какво да кажа повече. Това беше най-доброто ми състезание и не знам какво се случи - чувствах се отлично. Всичко беше прекрасно и вървеше по план", каза Ботас след финала.
Световният шампион Хамилтън определи уикенда като "добър за отбора". "Двойната победа е отлично начало на сезона. Имам идея къде загубих темпо, но ще го запазя за разговора с моите инженери. Стартът на Валтери беше прекрасен и той заслужава победата".
В топ 10 завършиха още Кевин Магнусен ("Хаас"), Нико Хюлкенберг ("Рено"), Кими Райконен ("Алфа Ромео"), Ланс Строл ("Рейсинг пойнт") и Даниил Квят ("Торо росо").
Стартиращият от втора позиция Валтери Ботас потегли отлично и с много висока скорост премина край съотборника си Хамилтън, спирайки по-късно за първия завой, за който се намираше от вътрешната траектория. Двата болида на "Мерцедес" поведоха колоната пред Фетел, Верстапен и Льоклер.
Зад тях се наредиха двата болида на "Хаас" и Нико Хюлкенберг, спечелил три позиции, а по-назад имаше два инцидента. Даниел Рикардо излезе много широко в тревата и унищожи предното си крило, а последният Роберт Кубица също имаше проблеми.
Изпреварвания между пилотите в челото след първата обиколка нямаше, но дебютантът на "Ферари" Льоклер имаше проблем в първия завой, излизайки извън пистата. Пилотът от Монако се беше доближил до Верстапен, но това не му даде шансове, оставяйки го далеч от холандеца.
Карлос Сайнц се оказа първият отпаднал пилот за сезон 2019 г. Неговият "Макларън" получи повреда в двигателя "Рено" в края на 11-ата обиколка и испанецът спря.
Пръв в бокса влезе деветият Кими Райконен, като това се случи в 13-ата обиколка. Финландският пилот на "Алфа Ромео" сложи средно твърдите гуми. От водещите пилоти Фетел беше първият, който спря при механиците си за смяна на гуми. Асът на "Ферари" го направи в 15-ата обиколка, пробвайки да направи пресичаща стратегия срещу Люис Хамилтън.
Световният шампион влезе в бокса в следващия тур и механиците му се справиха отлично. Те смениха гумите му само за 2.6 секунди срещу 3.2, които бяха нужни на "Ферари". Британецът нямаше проблеми да излезе на 2.2 секунди пред Фетел.
В челото Ботас, Верстапен и Льоклер продължиха без да влизат в бокса. Финландецът се справяше отлично с гуми на над 20 обиколки и постоянно записваше рекордни обиколки в надпреварата.
Лидерът влезе в бокса в началото на 24-ата обиколка и излезе между Верстапен и Шарл Льоклер. Много бърз питстоп направиха и от екипа на "Ред бул" две обиколки по-късно, смянайки гумите на Верстапен за 2.3 секунди, но въпреки това холандецът се върна на пистата на пета позиция зад Фетел.
От "Ферари" не бяха уверени в работата на средния тип гуми, затова сложиха върху болида на Льоклер най-твърдите. Постепенно гумите на Фетел, който пръв беше влязъл в бокса започнаха да се износват и в 31-ата обиколка той лесно беше изпреварен от Верстапен.
Пилотът на "Ред бул" беше много бърз и започна да настига Хамилтън, чието темпо беше много по-ниско от това на Ботас и холандеца. Верстапен обаче допусна грешка, когато вече беше на около секунда зад Хамилтън и това му коства време.
Зад битката за втората позиция се водеше борба и между пилотите на "Ферари". Само седем обиколки преди финала Льоклер се доближи на по-малко от секунда зад Фетел, като вече имаше право да използва и системата DRS. Само за две обиколки обаче разликата нарасна до 2.5 секунди без Льоклер да има видими проблеми или да допуска грешки. Така от Скудерията запазиха подреждането на пилотите си.
В челото Верстапен записа най-бърза обиколка и отново се доближи до Хамилтън, на около 1.3 секунди. Ботас отговори в предпоследния тур с ново рекордно постижение. До края на състезанието изпреварвания нямаше и пилотите запазиха подредбата си. Едва трима не завършиха първия старт за сезона - Карлос Сайнц, Даниел Рикардо и Ромен Грожан.
Следващото състезание от календара е Гран при на Бахрейн на пистата "Сахир" след две седмици (31 март).
Дневник
Коментари
Добави коментар