От биберон от злато и диаманти на стойност 112 хил. долара до бебешки костюм на Gucci за 1320 долара - за лукса явно няма прекалено ранна възраст.

Докато британският принц Хари и американската му съпруга Меган Маркъл се подготвят да посрещнат първородното си дете, висококачествените брандове се надпреварват да предлагат колко се може по-разнообразни луксозни бебешки продукти като мебели за детска стая, бебешки облекла и множество играчки, разказва "Ройтерс".

Персонализирани бебешки кошари, кашмирени жилетки и традиционните люлеещи се кончета са сред луксозните стоки, които се предлагат за най-малките. Множество марки се опитват да монетизират търсенето на заможните родители за подобни скъпи стоки.

"Превърна се в огромен пазар. Това стана до голяма степен с помощта на кралското семейство, тъй като това дава на много от тези брандове международна платформа", коментира Кейт Фройд, редактор в списанията за луксозни стоки за родители Baby и Little London.

Според нея човек може да открие всичко от обикновени памучни бодита за 117 долара до чанта за смяна на пелени от Burberry за 850 британски паунда и въпреки че някои от цените наистина са главозамайващи, много родители са готови да ги платят.

Сред марките за луксозни бебешки продукти е испанската Suommo, чийто биберон Dodo с диамант и чисто злато струва 100 хил. евро. Кошче, покрито с 18-каратово злато, струва 60 хил. евро. Други фирми предлагат матраци по поръчка, позлатени столчета за хранене и сребърни дрънкалки.

Хари и Меган, познати още като херцогът и херцогинята на Съсекс, разкриха само малки детайли около бременността досега. През януари Меган обяви пред доброжелатели, че е бременна в шестия месец и че двойката не знае пола на бебето.

Британските медии писаха, че двамата са избрали неутрални цветове за детската стая в новия им дом в Уиндзор и публикуваха снимка на кола с логото на фирмата за детски колички iCandy, която пристига пред портите им.

Братовчедката на Хари Зара Филипс е посланик на iCandy, чиито колички достигат до цени от около 1956 долара.

Бебешка мода

Подобно на своите братовчеди - децата на принц Уилям Джордж, Шарлът и Луи - бебето на Съсекс вероятно ще се превърне в инфлуенсър дори още преди да го осъзнава.

Когато някой от тримата бива хванат в кадър с някоя от детските марки за дрехи като "Рейчъл Райли", Pepa & Company и "Амая" (Amaia), множество родители бързат да пазаруват също от тях.

Според Фройд Меган ще смеси традиционните британски марки с някои по-съвременни брандове. "Но каквото и да избере накрая, то ще бъде разпродадено след това", казва още редакторката.

Според предварителни данни пазарът на детски дрехи във Великобритания се е увеличил с 19% през 2018 г. от 2013 г. насам. Според изследването на фирмата Mintel над една трета от родителите смятат, че марковите дрехи си заслужават по-високите цени.

В лондонския детски бутик Marie Chantal бродираните бебешки ританки и бодита, роклите от коприна и шифон и кашмирените плетива, които са предлагат, достигат цени около 350 паунда.

Търговският мениджър на марката Ерика Лох споделя, че сред клиентите им са представители на кралското семейство, ВИП личности и знаменитости от целия свят. "Използваме най-финия памук, най-финия лен и най-финия кашмир", допълва тя.

В нюйоркския магазин за луксозни стоки Bergdorf Goodman детски обувки от Gucci, рокли от Dolce & Gabbana и други облекла от Burberry се предлагат редом с плюшени мечета за по 500 долара и колички с батерии за по 6000 долара. Ръчно изработените рокли с тюл от Mischka Aoki струват над 1000 долара.

"Луксозно е толкова, колкото може да си позволите", коментира вицепрезидентът на магазина Bergdorf Goodman Андрю Мандел и допълва, че това е почти като висша мода за деца и тя започва още от бебетата.

Дневник