Валтери Ботас ще стартира от полпозишън във второ поредно състезание от календара във Формула 1. Финландецът спечели квалификацията за Гран при на Азербайджан на пистата в Баку, след като надви съотборника си в "Мерцедес" Люис Хамилтън.

В трета от четирите квалификации от началото на сезона "Мерцедес" доминираше над останалите екипи. Както и в Австралия и Китай, "Сребърните стрели" окупираха първа редица. За Ботас това е осми полпозишън в кариерата му.

От началото на сезона обаче нито веднъж пилотът, стартирал от полпозишън не е спечелил неделния старт.

Квалификацията в Баку беше много драматична, белязана от две тежки катастрофи - Роберт Кубица и Шарл Льоклер. С последната си обиколка Ботас успя да изпревари Хамилтън, като записа и рекорд на трасето.

"Направих много добра обиколка в края. "Ферари" бяха много бързи на тази писта, но ние сме на много високо ниво, също и сме уверени в качествата ни. В последната ми обиколка направих добър ефект на изтеглянето зад движещия се пред мен болид и това ми помогна", каза Ботас след квалификацията.

В първата част на квалификацията болидите на "Ферари" показаха скоростта си, но четири минути преди нейния край Пиер Гасли с "Ред бул" подобри времето на Шарл Льоклер. Постепенно и други състезатели подобриха резултатите си, но никой не беше по-бърз от французина.

За втората част не се класираха пилотите на "Уилямс" Роберт Кубица и Джордж Ръсел, Нико Хюлкенберг с "Рено", Ромен Грожан с "Хаас" и Ланс Строл от "Рейсинг пойнт". В самия край Кубица сбърка в бърза обиколка и катастрофира тежко.

Полякът разби своя болид в предпазната стена и това доведе до отпадането му от битката. Подновяването на квалификацията за втората част беше забавено с около 30 минути, докато маршалите възстановят предпазната стена.

Във втората фаза на квалификацията имаше ново забавяне, този път предизвикано от катастрофа на Шарл Льоклер. Пилотът от Монако беше изпратен на пистата от екипа си във "Ферари" с гуми медиум. Той обаче сгреши на същото място, където катастрофира и Кубица.

"Глупаво, аз съм глупак", само каза по радиото Льоклер, който също отпадна от битката за разпределение на полпозишъна.

Инцидентът с Льоклер донесе нов хаос на пистата, докато маршалите се справят с предпазната стена и я възстановят. Голямата пауза обаче не беше в интерес на пилотите, тъй като температурата на въздуха и на асфалта спаднаха драстично.

Никой не успя да подобри времето си и така за последната част не се класираха Карлос Сайнц, Даниел Рикардо, Алекс Албън, Кевин Магнусен и Пиер Гасли. Отлично обаче се представи дебютантът Ландо Норис.

Във финалните 10 минути битката беше много интересна, като Верстапен записа отлична обиколка. Тя обаче беше подобрена от Хамилтън, който стана първият пилот слязъл под 1:41 минути за обиколка.

Накрая от "Ред бул" допуснаха грешка, като не успяха да върнат Верстапен пистата, за да може да се бори за полпозишъна. На трасето Фетел подобри първия си сектор, но след това нямаше нужното темпо и не подобри своето време. Германецът беше изпреварен от Ботас и Хамилтън, които успяха да окупират първата редица.

До Фетел на втора редица ще тръгне Верстапен, а след тях се наредиха Серхио Перес, Даниил Квят, Ландо Норис, Антонио Джовинаци и Кими Райконен.

Дневник