Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън взе трета победа за първите пет старта от началото на сезона, след като триумфира в Гран при на Испания. Британецът изпревари съотборника си Валтери Ботас още на старта и до края на дистанцията не изпусна лидерската позиция.

Във всички пет старта от началото на сезона "Мерцедес" записа двойни победи, което е рекорд в историята на Формула 1. Хамилтън триумфира в Бахрейн, Китай и Испания, докато Ботас взе победите в Австралия и Азербайджан.

За Хамилтън това е изравнено най-успешно начало на сезон. През 2015 г. отново започна с три победи и две втори места, а година по-рано имаше четири победи и едно отпадане.

Победата в Испания върна Хамилтън начело в шампионата. Той има 112 точки. Освен 25-те за успеха, той получи и една допълнително за това, че стана автор на най-бързата обиколка. Ботас, който преди надпреварата в Каталуня водеше с една пред съотборника си, събра 105 точки.

На пистата край Барселона трети завърши Макс Верстапен. Холандецът записа втори подиум от началото на сезона в Австралия. След първия кръг пилотът на "Ред бул" имаше три поредни четвърти места.

Пилотите на "Ферари" Себастиан Фетел и Шарл Льоклер направиха поредното си колебливо състезание, като се наредиха четвърти и пети. В топ 10 влязоха още Пиер Гасли с "Ред бул", Кевин Магнусен ("Хаас"), Карлос Сайнц ("Макларън"), Даниил Квят ("Торо росо") и Ромен Грожан ("Хаас").

"Горд съм да съм част от този отбор, след като пишем история. Състезанието беше отлично за нас, направих добър старт и всичко се получи. В старта бяхме близо с Валтери. Видях и едно "Ферари", което беше близо до нас, но нямаше много пространство. Знаех, че Валтери ще спре рано и се възползвах", каза Хамилтън след състезанието.

Хамилтън печели в Каталуня за трета поредна година и общо за четвърти път в своята кариера. Единствено Михаел Шумахер има повече победи в Гран при на Испания (6). Британецът има 76 победи във Формула 1, като вече е на 15 зад абсолютния рекорд на Шумахер.

"Загубих състезанието в първия завой и още на старта. Странно поведение от съединителя, но няма какво да се направи. За отбора това е отличен резултат и сме много доволни", каза след финала и Ботас.

Стартът на състезанието беше много интересен като Хамилтън потегли добре и успя да влезе във вътрешната траектория на първия завой пред Ботас. За кратко Себастиан Фетел се изравни с двата болида на "Мерцедес", но не успя да направи нищо в първия завой.

Германецът беше много агресивен и блокира гумите си, като буквално унищожи предните и Верстапен се възползва от това, взимайки третата позиция. За кратко проблеми имаше и Ботас, който трябваше да защитава позицията си от Верстапен и Фетел, но след третата обиколка започна да се откъсва.

Постепенно Хамилтън започна да трупа преднина и да се откъсва, докато отзад големите проблеми бяга при "Ферари". Заради унищожените си гуми Фетел загуби време и от тима позволиха на по-бързия Шарл Льоклер да го изпревари и да заеме четвъртото място.

При първите спирания в бокса от "Мерцедес" нямаха никакви проблеми и класирането се запази. От "Ферари" избраха различна стратегия за двамата си пилоти, която сработи само в началото, но постепенно Льоклер започна да губи темпо с най-твърдия тип гуми. Пилотът от Монако нямаше как да остане на пистата през цялата дистанция с този комплект и подобно на други пилоти спря още веднъж в бокса.

Инцидент между Ландо Норис от "Макларън" и Ланс Строл от "Рейсинг пойнт" 13 обиколки преди края стана причина за излизане на пистата на колата на сигурността. Хамилтън веднага се възползва и смени гумите си, слагайки най-меката смес, макар и вече използван комплект.

Дълго време колата за сигурност остана на пистата, но в крайна сметка след рестарта имаше много опити за изпреварвания. Хамилтън успя да направи две рекордно бързи обиколки с квалификационно темпо, с които се откъсна на повече от секунда пред Ботас и така реши състезанието.

Назад в колоната най-интересно беше между съотборниците в "Хаас" Кевин Магнусен и Ромен Грожан. Те имаха два контакта помежду си заради някои агресивни маневри, като изпуснаха да завършат седми и осми. Датчанинът запази позицията си, но Грожан загуби две позиции и финишира десети.

Дневник

Следващият старт за сезона е на 26 май, когато е Гран при на Монако.