Прототип на "Тойота" с екипаж Себастиен Буеми, Казуки Накаджима и Фернандо Алонсо спечели "24-те часа на Льо Ман". Автомобилът на японския производител с №8 спечели за втора поредна година най-престижната надпревара за издръжливост, след като завърши с 16 секунди пред другия прототип на тима с №7.
Буеми, Накаджима и Алонсо направиха 385 обиколки в рамките на едно денонощие. Това е с три тура по-малко от постижението им преди година. Тогава те покриха дистанция от 5286.88 километра, а през 2019 г. - 5246.01 км.
В надпреварата участваха 61 екипажа, от които 49 стигнаха до финала.
Освен успеха в "Льо Ман" екипажът на прототип №8 триумфира и с титлата в Световния шампионат по издръжливост (WEC). В суперсезона, който започна с "6-те часа на Спа" на 5 май 2018 г., "Тойота" №8 на Буеми, Алонсо и Накаджима спечели пет победи (два пъти на "Спа" и "Льо Ман" и веднъж на "Себринг"). В "6-те часа на Фуджи" и "6-те часа на Шанхай" победата беше за "Тойота" №7, а единственият старт спечелен от друг тим беше "6-те часа на Силвърстоун", когато двата прототипа на "Тойота" отпаднаха.
На пистата "Сарт" в клас LMP1 прототип №7 на Майк Конуей, Камуй Кобаяши и Хосе Мария Лопес стартира от първа позиция и водеше убедително с кратка размяна на позициите с другата "Тойота" преди нощните стинтове. Кобаяши зададе много добро темпо през нощта и даде комфортен аванс на тима си.
Около час преди края на състезанието Хосе Мария Лопес се сблъска с куриозна ситуация. Той имаше спукана задна дясна гума, но от бокса погрешка смениха само предна дясна гума. Така обиколка по-късно аржентинецът се прибра в бокса още веднъж за смяна на пълен комплект гуми. За капак се появи и проблем с датчик, който отчиташе ново спукване на гума.
В крайна сметка "Тойота" №8 с Накаджима излезе начело и завърши състезанието с аванс от 16 секунди. Грешката в бокса на №7 обаче реши надпреварата.
Трети финала пресече прототип на SMP с екипаж Михаил Алешин, Виталий Петров и Щофел Вандорн. Те бяха затворени с шест обиколки от победителите.
В клас LMP2 победата грабна протоип на "Сигнатех" с Никола Лапиер, Пиер Тирие и Андре Неграо. Те направиха 368 обиколки, със 17 по-малко от победителите в кралския клас. В оспорвана битка екипажът на "Сигнатех" все пак се справи с този на "Джеки Чан рейсинг" воден от Хо-Пин Тунг, Габриел Обри и Стефан Ришелми.
Най-интересна по традиция беше битката в клас LMGTE Pro. Там "Ферари" взе първа победа от 2014 г., след като екипажът на AF Corse с Джеймс Каладо, Алесандро Пиер Гиуди и Даниел Сера беше най-бърз. Общо пет отбора се събраха в една обиколка, като направиха 342 тура в 24-те часа. Зад "Ферари" се наредих "Порше" №91 и №93, а четвърти и пети останаха два екипа на "Форд" №68 и №67.
При аматьорите победата грабна "Кийтинг моторспорт" с екипаж Бен Кийтинг, Йерон Блекемолен и Фелипе Фрага с "Форд" GT.
Дневник
Коментари
Анонимен
Малкото име на Кобаяши не е Камуй, а Камуи. Михаил пък не е Алешин, а Альошин. Справка – гугъл.
И това ми било спортни журналисти.