За да може община Шумен да кандидатства по Оперативна програма „Околно среда“ (ОПОС) за закупуване на електрически автобуси, трябва да се създаде общинско предприятие по транспорт или такава дейност да бъде вменена на едно от съществуващите сега общински предприятия.
Това стана ясно на свикани днес от кмета Любомир Христов консултации с председатели на политическите партии в местния парламент. Градоначалникът ги покани на разговор, за да чуе мнението им дали Шумен трябва да се възползва от възможността да има екологичен транспорт в следващите години.
„Едно от изискванията в насоките за кандидатстване е общината да е в партньорство с нейно транспортно предприятие или дружество. Ние нямаме такова и трябва да го създадем. Затова и крайният срок, до който можем да предадем проекта си е удължен до 30 януари 2019 г. Това важи за Шумен и Перник, които нямат общински обществен превоз“, обясни кметът Любомир Христов.
Според Иван Йонков от БСП процедурата по създаване на предприятие за обществен транспорт е специфична. Той поиска и повече информация за изискванията към проекта, за да разбере дали на общината ще й стигне времето, за да кандидатства.
Радослав Узунов от ВМРО попита какво ще стане със сегашната фирма, с която общината има договор за градските автобусни линии.
Кметът Любомир Христов отговори, че електрически автобуси ще обхванат две или три линии от сега съществуващите, а не целия град. Любомир Христов предложи на общинските съветници да разгледат на комисии възможността да се кандидатства по програмата по ОПОС и да излязат с предложения и становища. Идеята да се обсъди проекта бе подкрепена от всички представители на политически сили.
ШУМ.БГ
Коментари
Петър Минчев
Щом няма да е целият град, какъв е смисълът?
То и сега някои хора карат електрически автомобили, но не са всички.
Анонимен
създавайте го, дъбоф и банков да се изядат от яд
Srednya engeneer
Да доим общината през още едно предприятие.Гениално!
Анонимен
Ами то реално има 4 основни линии 4, 9А/61, 7/71, 8/Ц.Брод. Останалото са вариации на тези или пък минават 2-3 пъти на ден. А ако искат могат да измислят нови по-удобни линии. Да пуснат например рейсове по Софийско шосе до Еверест, по бул. Славянски (нали ще са на ток), по ул. Странджа в Тракия и др. И да се движат редовно. Пък Банков нека си ги пуска сегашните на половин-един час.
Анонимен
Направете така, че в целия град да има редовен обществен транспорт. Близко е до ума, че ще се намали използването и на частните автомобили тогава и ще се разтовари и трафика, и въздуха ще стане по-чист. Навремето имаше редовни автобусни линии по ул.Съединение, по Македония, и къде ли не. Сега - от Боян Българанов, по крайречния булевард до пазара минават почти всички автобуси. Значи, по-голямата част от града е без обществен транспорт. Направете нещо по въпроса.
Анонимен
Споко и Банков ще вкарат в схемата. Достатъчно пари има за усвояване.
Анонимен
Тия се правят на дълбоко мислещи кратуни. Търсят начини да крадат
Анонимен
Затова и крайният срок, до който можем да предадем проекта си е удължен до 30 януари 2019 г
GOАнонимен
По каква Македония авт.линия?..Нещо ...