За да може община Шумен да кандидатства по Оперативна програма „Околно среда“ (ОПОС) за закупуване на електрически автобуси, трябва да се създаде общинско предприятие по транспорт или такава дейност да бъде вменена на едно от съществуващите сега общински предприятия.
Това стана ясно на свикани днес от кмета Любомир Христов консултации с председатели на политическите партии в местния парламент. Градоначалникът ги покани на разговор, за да чуе мнението им дали Шумен трябва да се възползва от възможността да има екологичен транспорт в следващите години.
„Едно от изискванията в насоките за кандидатстване е общината да е в партньорство с нейно транспортно предприятие или дружество. Ние нямаме такова и трябва да го създадем. Затова и крайният срок, до който можем да предадем проекта си е удължен до 30 януари 2019 г. Това важи за Шумен и Перник, които нямат общински обществен превоз“, обясни кметът Любомир Христов.
Според Иван Йонков от БСП процедурата по създаване на предприятие за обществен транспорт е специфична. Той поиска и повече информация за изискванията към проекта, за да разбере дали на общината ще й стигне времето, за да кандидатства.
Радослав Узунов от ВМРО попита какво ще стане със сегашната фирма, с която общината има договор за градските автобусни линии.
Кметът Любомир Христов отговори, че електрически автобуси ще обхванат две или три линии от сега съществуващите, а не целия град. Любомир Христов предложи на общинските съветници да разгледат на комисии възможността да се кандидатства по програмата по ОПОС и да излязат с предложения и становища. Идеята да се обсъди проекта бе подкрепена от всички представители на политически сили.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Защото хората, който дават парите ги дават общината(държавата), а не на частници.
Пък и на частници да беше пак щяхте да ревете.
Анонимен
Значи....... за няколко електро рейса трябва предприятие. Но трябват и шофьори, контрольори, монтьори, поддръжка, администрация, началство, зам.началство и секретарки......... Ми, ако не могат да си покриват разходите и да са на печалба? То е ясно какво ще стане ще ги вземе частника. И всичко това да се освоят няколко милиона нали? Това от далече си мирише на далавера.
Е па
Да има редовна линия от Тракия до Болницата
Минало незабравимо
Преди имаше дап за тази цел, унищожиха го..сега се сещат за какво е бил...типично по демократично...
Анонимен
Че кой го унищожи бе, ждрольо? Бившите шефове станаха чорбаджии. "Незнайно" как.
Анонимен
Ма що така ги делите на бивши и настоящи? Та те са си приятели, съседи, съученици и си чешат гърба един на друг. Сега ще направят това предприятие за да усвоят парите, а като се окаже че ти гълта милиони - ще го продадат на някой приятел, на приятелска цена. Айде сметнете инфраструктурата за тези ел.автобуси колко ще е. Само заплатата на директора сметнете колко пари ще глътне за няколко години и ще ви светне лампата.
Bgn
В тея трапища бушоните им ще изпадат, оправете улиците първо, срамота няма по рабит град.
специалния
Затова и крайният срок, до който можем да предадем проекта си е удължен до 30 януари 2019 г. ....????
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата