Френският футболен шампион ПСЖ обяви продължаване на партньорството си с американската компания за спортна екипировка "Найки". Двете страни подписаха нов договор до 2023 г., а партньорството им датира от 1989 г.

Настоящият договор изтичаше през 2022 г., но двете страни решиха да го продължат с още 10 години предварително. "Найки" ще продължи да доставя екипировка на мъжкия и женския отбор на ПСЖ, но също така и на съставите по хандбал.

ПСЖ и "Найки" не коментираха финансовите параметри, но още през април испанското издание "Ас" обяви, че двете страни са на прага на договор с три по-високи параметри. Досега "Найки" плащаше по 25 милиона евро на година. По непотвърдена информация сега американският гигант ще плаща по 75 милиона евро.

Френският шампион отдавна искаше предоговаряне на условията, след като не може да се мери със сумите, които получават "Реал" (Мадрид) и "Барселона", както и английските клубове.

"Новото ни споразумение с "Найки" е едно много важно постижение за клуба ни. То само показва, че амбициите, които имаме и ние, и нашите партньори, водят до заздравяне на връзките ни", каза президентът на ПСЖ Насер ал Хелайфи.

Той добави, че договорът с "Найки" е най-голямата спонсорска сделка в историята на клуба.

Новината идва малко, след като стана ясно, че ПСЖ е на път да постави рекорд по продажба на екипи. Парижани са близо да достигнат до 1 милион продадени фланелки за пръв път в своята история.

В последната година ПСЖ се превърна в много атрактивен и на американския пазар, ъдето бележи ръст от 470% на продадените фланелки. До голяма степен това се дължи с рекламирането на серията Air Jordan на "Найки".

В Шампионската лига ПСЖ носеше фланелки от тази специална серия, която е разработена между "Найки" и Майкъл Джордан. Air Jordan е най-успешният бранд на американската компания вече няколко десетилетия.

Нов договор с "Найки" може да донесе много сериозни приходи на ПСЖ и да му помогне да се справи с финансовия феърплей. Клубът е разследван за неспазването му. Парижани подписаха договор и с веригата хотели Accor, която става генерален спонсор на клуба, заменяйки авиокомпанията Emirates. Авиопревозвачът на Дубай е спонсор на ПСЖ от 2006 г.

Дневник