Макс Верстапен с "Ред бул" спечели Гран при на Австрия, девети кръг за сезона във Формула 1. Холандският пилот триумфира по изумителен начин, след като се пребори със стартиралия от първа позиция Шарл Льоклер в изключителен дуел.

Победата е шеста в кариерата на холандеца. За втора поредна година той триумфира на австрийското трасе, което е домашна надпревара за неговия отбор "Ред бул". За доставчика на двигатели "Хонда" това е първа победа след завръщането във Формула 1.

За последен път японският производител спечели старт във Формула 1 през 2006 г. с Дженсън Бътън в Унгария.

Верстапен изпревари Льоклер за първото място само две обиколки преди края на надпреварата. Заради маневрата на холандеца спрямо състезателя на "Ферари" обаче комисарите обявиха, че разследват инцидента между двамата. При изпреварването се получи и контакт. Заради агресивната си маневра Верстапен рискува да загуби състезанието, въпреки че беше много по-бърз от съперника си.

"Ако за такива неща наказват, то по-добре ние пилотите да си стоим вкъщи", каза Верстапен след финала.

На подиума се качи и Валтери Ботас с "Мерцедес", завършил на по-малко от секунда пред Себастиан Фетел. Световният шампион Люис Хамилтън остана едва пети, най-слабият му резултат от повече от година. Британецът беше в серия от четири поредни успеха през сезона.

Състезанието на "Ред бул ринг" беляза края на серията от 10 поредни победи на "Мерцедес". "Сребърните стрели" не успяха да изравнят рекорда на "Макларън" от 1988 г. от 11 поредни успеха. За втори път "Мерцедес" се препъва на 11-ото стъпало, както през 2016 г. в Гран при на Испания.

Страхотен резултат записа Ландо Норис, който завърши шести. Младият британец стигна до финала с гуми "медиум", а всички бяха с най-твърдите комплекти. В зоната на точките влязоха още Пиер Гасли, Карлос Сайнц, Кими Райконен и Антонио Джовинаци.

Надпреварата започна много интересно, като Верстапен имаше проблем на старта и потъна до седмата позиция. Льоклер поведе колоната пред пилотите на "Мерцедес" и започна да трупа аванс, а Фетел се нуждаеше от време, за да започне да си пробива път напред.

Лидерът от "Ферари" нямаше проблем, въпреки че беше с меки гуми и с напредване на обиколките успяваше да поддържа комфортен аванс, а на моменти дори и да го увеличава.

Първият пилот, който влезе в бокса беше Валтери Ботас, опитвайки пресичаща стратегия, а от "Ферари" веднага реагираха с вкарването на Фетел. Механиците на германеца обаче не бяха готови и се забавиха с поставянето на новите гуми.

Льоклер влезе обиколка след Ботас, а по-дълго на трасето останаха Хамилтън и Верстапен, сменил последен гумите си. При световният шампион боксът беше комбиниран и със смяна на предно крило, което беше увредено заради агресивно качване върху бордюрите.

След боксовете Льоклер поведе пред Ботас, Фетел, Верстапен и Хамилтън. Постепенно германецът започна да губи темпо и лесно беше изпреварен от пилота на "Ред бул", което принуди "Ферари" да го вкарат още веднъж в бокса 19 обиколки преди финала. Той сложи "софт" с надежда за по-високо темпо до края и битка за качване на подиума.

В челото Верстапен беше с 10 обиколки по-нови гуми от Льоклер и започна да печели време. Холандецът се справи с Ботас, въпреки че подаде информация по радиото, че губи мощност на своя болид. В крайна сметка той имаше нужното темпо, за да гони и Льоклер и шест обиколки преди края беше на около 2 секунди зад състезателя от Монако.

Три обиколки преди края Верстапен започна с атаките, като не успя при спирането за първия завой. Льоклер продължи с прекрасната защита, но обиколка по-късно нямаше отговор в 4-и завой. В него Верстапен имаше голямо пространство, но също отвори траекторията, а при връщането на Льоклер двамата се докоснаха.

До финала нови размествания нямаше и холандецът пресече финалната линия пръв. Назад Фетел догони Ботас, но не успя да го изпревари до карирания флаг.

Дневник