Най-гледаното футболно първенство в света Висшата лига е достигнало до обща аудитория от 3.2 милиарда души през миналия сезон 2018-2019. Това е увеличение с шест процента спрямо предишния сезон, показва проучване на английския шампионат заедно с анализаторската компания Nielsen.

Аудиторията се отнася за всички програми, които се отнасят до Висшата лига, като освен мачове това са и обзорите.

По отношение на мачовете на живо увеличението е с 11%. Общата аудитория само на срещите е 1.35 милиарда души. Тя се отнася само до излъчването на мачовете по телевизията, но не и чрез мобилни приложения и платформи за стрийминг услуги.

Висшата лига бележи голям ръст на аудиторията в Бразилия и Южна Африка. От всички 193 признати страни от ООН едва пет не са излъчвали миналогодишния шампионат, когато "Манчестър сити" спечели втора поредна титла. Това са Северна Корея, Афганистан, Туркменистан, Молдова и Куба.

Във Великобритания ръстът на телевизионната аудитория е 12% благодарение на все по-нарастващия брой абонати на телевизията, която излъчва шампионата Sky Sports.

Официалните данни сочат, че излъчването на Висшата лига е общо 262 102 часа и е достигнало до 1.03 милиарда домакинства по света.

Дневник