Световният номер едно в производството на самобръсначки и ножчета за бръснене "Жилет" (Gillette) е отчел рекордни загуби. През четвъртото тримесечие на финансовата 2018-2019 година "Проктър енд Гембъл" (Procter & Gamble), компанията, която е собственик на "Жилет", е отчела загуби на стойност 5.24 млрд. долара, съобщи френското издание "Капитал", позовавайки се на материал на информационни сайт Quartz.

Този спад в продажбите се дължи на няколко фактора: нарасналата конкуренция, колебанията във валутните курсове, но най-вече на модата на брадите. Все по-рядкото бръснене сви пазара на самобръсначки и ножчета в развитите страни, каза финансовият директор на "Проктър енд Гембъл" Джон Мулър.

"Жилет" бе купен от "Проктър енд Гембъл" за 57 млрд. долара през 2005 година. От 2010 година "Жилет" се сблъска с някои трудности, най-вече в САЩ, където "социалните норми за бръсненето" не са толкова стриктни. Днес мъжете не са критикувани, ако не се бръснат и това не се възприема като нещо мързеливо или неуважително, каза през 2018 година пред Си Ен Ен един от вицепрезидентите на "Жилет".

Сблъсквайки се с тенденцията на тридневните бради или хипстърите, марката самобръсначки реши да пренасочи стратегията си, която досега беше ориентирана основно към мъжете с лозунга: "Жилет" - съвършенството в мъжки род". През януари в една реклама марката окуражи мъжете да променят някои от поведенческите си прояви, определяни като "токсични" (сексуален тормоз, агресивност...). "Жилет" се надяваше да привлече повече клиенти, възползвайки се от популярността на MeToo. Този рекламен ход доведе до силно разделение. Мнозина верни клиенти на марката призоваха за бойкота ѝ в социалните мрежи.

През май "Жилет" разбуни духовете, залагайки на рекламен клип с баща, учещ транссексуалния си син да се бръсне. "Независимо къде, независимо кога, независимо по какъв начин, този момент настъпва. Първият път, когато се бръснеш, е специален", се казва в рекламата. Реакциите не закъсняха.

БТА/Дневник