Формула 1 отбелязва малък ръст на приходите по време на второто тримесечие от 2019 г. Това показва финансовият доклад на най-престижната автомобилна надпревара за финансовите резултати до юни. Приходите в периода април-юни са на стойност 620 милиона долара, което е с 35 милиона повече спрямо година по-рано.

Оперативната печалба нараства от 14 до 26 милиона долара за същия период. Десетте отбора в шампионата също бележат ръст на плащанията към тях. Те се покачват от 307 на 335 милиона долара, което е пряко свързано с увеличените приходи.

Първоначално се смяташе, че Формула 1 няма да успее да излезе на по-голяма печалба от 2018 г. по отношение на второто тримесечие, след като в началото на сезона е базирано състезанието в Бахрейн, което плаща една от най-големите такси за домакин.

Собственикът на спорта "Либърти медия" обяснява, че по-малките такси във второто тримесечие се компенсират от по-големия брой състезания – общо седем срещу само две преди това.

"Приходите от излъчване се увеличиха главно поради ръста в договорите. Бележим също така ръст на приходите реклама и спонсорство", гласи изявлението на "Либърти медия". Главният изпълнителен директор на организацията Чейс Кери изрази увереност, че Формула 1 ще изпълни своите цели, които са поставени от финансова гледна точка.

В момента Формула 1 е в своята едномесечна лятна пауза, в която няма състезания. Първият старт след паузата е на 1 септември, когато е Гран при на Белгия.

Междувременно стана ясно, че "Либърти медия" вече води разговори за организиране на второ състезание в САЩ. Компанията отдавна преговаря с Маями за улична надпревара във Флорида, а Кери призна, че съществува вариант и за Лас Вегас.

"САЩ са пазар, който се увеличава постоянно, не случайно имаме ръст на аудиторията тук. Трябва да използваме това. Ще бъде прекрасно да видим още един американски отбор, а защо не и американски пилот", каза още Кери.

В момента Формула 1 провежда старт на пистата в Остин, Тексас. Единственият американски отбор в шампионата е "Хаас", който е базиран в Северна Каролина.

Дневник