Живанши" (Givenchy), "Коуч" (Coach) и "Версаче" (Versace) трябваше да поднесат извиненията си заради пускането в продажба на тениски, които са определени като публично оскърбление към суверенитета на Китай, тъй като намекват, че Тайван и Хонконг не са част от Поднебесната империя, предадоха агенции, цитирани от БТА и Би Би Си.

Италианската марка се озова в обсега на бурята вчера заради тениска, която представя списък от градове, следвани от името на страната с главни букви - например "Париж - ФРАНЦИЯ" и "Шанхай - КИТАЙ", съобщи "Франс прес".

Злополучното е, че наименованието "Хонконг" е последвано от "ХОНКОНГ" с главни букви, въпреки че бившата британска колония е част от Китай от 1997 година. Социалните мрежи в Китай не закъсняха с острите си критики в момент, в който протестите в специалния административен район всекидневно са заклеймявани от китайските медии.

"Версаче" обяви, че тениските са изтеглени от продажба и са унищожени още на 24 юли.

"Нищо не трябва да се отнема от Китай - "Версаче" вън" , възкликна един потребител на китайската социална мрежа "Вейбо" (Weibo).

"Живанши" и "Коуч" на свой ред попаднаха под обстрел заради подобни оскърбления: тениски, които оставят впечатлението, че Хонконг, както и Тайван са независими територии. Трите марки трябваше да се извинят, уверявайки, че въпросните модели са изтеглени от продажба. "Живанши" поднася искрените си извинения за тази грешка, която не отразява дълбокото ни уважение към китайската общественост по света", се посочва в прессъобщение на френската марка.

"Ние обичаме Китай и твърдо уважаваме националния му суверенитет", написа "Версаче" още в неделя в профила си във "Вейбо" - китайския "Туитър". "Коуч" обяви, че признава "сериозността на тази грешка" и "дълбоко" съжалява.

След случката "Версаче" загуби подкрепата на Ян Ми - актриса, която бе посланик на бранда в Китай. Нейното студио заяви, че "териториалната цялост и суверенитетът на Китай са свещени и ненарушими по което и да било време", а хаштаг във "Вейбо", с който тя заявява, че вече не работи с "Версаче", е видян 860 млн. пъти в понеделник сутринта.

Миналата година американската компания "Гап" се извини, че на нейни тениски има "неправилна" карта на Китай, която не включва територии, за които Китай предявява претенции - като Тайван.

Дневник