Дъщерята на Стан Лий, участвал в създаването на едни от най-известните комикс герои на "Марвел", зае страната на "Сони", след като по-рано през седмицата стана известно, че студиото и "Дисни" (които купиха "Марвел" за 4 млрд. долара през 2009 г.) не се преподписали договор за сътрудничество за правата на "Спайдърмен" и така персонажът вероятно ще напусне киновселената на "Марвел". Тя също така заяви, че никой не се е отнасял по-зле към паметта на баща й след неговата смърт на 12 ноември миналата година от "Дисни" и "Марвел", пише "Гардиън".

Според Джоан Лий "Дисни" и "Марвел" трябва да бъдат спрени в тяхното желание за тотален контрол върху работата на нейния баща. "Дали това ще са "Сони" или някой друг, развитието на героите на Стан Лий заслужава различни гледни точки", каза тя.

Джоан Лий отбеляза, че след смъртта на баща й е била разтревожена от липсата на съчувствие към нея, което са показали от "Дисни".

"Когато баща ми почина, никой от "Марвел" или "Дисни" не се свърза с мен", заяви тя. "От първия ден те търгуваха с неговата работа и така и не показаха уважение към неговото наследство. В края на краищата никой не би могъл да се отнесе с баща ми по-зле, отколкото хората начело на "Марвел" и "Дисни"."

Стан Лий създава "Спайдърмен" за "Марвел" през 60-те години на миналия век, но преди 20 години "Сони" купиха филмовите права за героя. През 2015 г. "Дисни" и "Сони" сключиха договор, по силата на който супергероят можеше да се появява във филми от киновселената на "Марвел" и обратното.

Това направи президента на "Марвел" Кевин Фейги главен продуцент на последните две заглавия за Спайдърмен с Том Холанд в главната роля. Според договора "Дисни" получаваше 5% от боксофиса и всички приходи от мърчандайзинга.

След успеха на "Спайдърмен: Далеч от дома", който спечели 1.109 млрд. долара в световния боксофис и стана най-успешният филм на "Сони пикчърс", от "Дисни" поискаха условията по сделката да бъдат променени. Друга причина за това беше "пенсионирането" на няколко от техните герои в "Отмъстителите: Краят на играта".

От "Дисни" се настоявали приходите да се разделят 50 на 50%, както и ролята на Фейги при продуцирането да не е толкова голяма, а от "Сони" са отхвърлили предложението. 

Дневник