Когато децата подрънкват на пиано, може да ни се струва, че си губят времето, вместо да се подготвят по по-важни предмети като математика или език, но канадски учени установиха, че свиренето на музикален инструмент повишава успеха по аритметика, биология, химия и физика, пише в. "Дейли мейл".
Учениците, свирещи на някакъв инструмент, се оказват средно с една година по-напред по тези дисциплини от немузикалните си връстници.
Музиката улеснява ученето, защото дава умения, които могат да се прехвърлят. Овладяването на инструмент може да е много трудно. За това е необходимо детето да се научи да чете ноти, да развие координацията си между очи, ръце и мозък, да усъвършенства слуховите си умения, а също и да развие умения за работа в екип. Всичко това подобрява когнитивните способности, концентрацията и ефективността.
Питър Гузуасис от университета на Британска Колумбия е обхванал в изследването си повече от 100 000 канадски ученици, явявали се на междинни матури. Около 13% от тях изучавали музика. Те се оказали средно с година по-напред в знанията си от връстниците си.
Дарик
Коментари
Анонимен
Съжалявам, но не подобрява.
Друг е въпросът, че сред интелигентните хора има интерес към разнообразни нематериални занимания.
Но професионалните музиканти много рядко имат математическо или аналитично мислене, повече - гордеят се с липсата му.