Броят на посетителите на последното издание на автосалона във Франкфурт, което приключи на 22 септември, е спаднал с четвърт милион души в сравнение с предишното издание през 2017 година, съобщиха организаторите от германската автомобилна асоциация (VDA). През 2015-та салонът беше посетен от над 931 хиляди души, което се оказа и рекорд.
Спадът беше предизвестен, тъй като още преди изложението да отвори врати се знаеше, че на него остсъстват 30 от традиционните участници, след които Toyota, Peugeot, Nissan, Fiat, Ferrari, Mitsubishi и други. Общият брой на изложителите пък спадна от 994 през 2017-та до 830.
Ситуацията се влоши, след като автосалонът попадна на мушката и на протестиращи срещу климатичните промени. Те нахлуха в залите по време на официалното откриване, а в следващите дни блокираха част от входовете към изложението. За да станата нещата още по неприятни, един от дните съвпадна и с организирания от Грета Тунберг Глобална климатична стачка, когато протестите бяха най-силни.
Ситуацията обясни най-добре бившия шеф на "Опел" Карл Томас Нойман. В "Туитър" той написа, че шоуто е било бледа сянка на това, което трябваше да бъде. Той прави и прогнозата, че през 2021 година автосалон във Франкфурт няма да има.
На този фон позицията на президента на VDA Бернард Матес беше изненадваща. Той обяви, че асоциацията е доволна от интереса към автосалона. Матес подчертава, че отразяването в социалните мрежи е стигнало нови нива.
Той все пак не скрива, че VDA ще търси промяна на формата на автосалона във Франкфурт, като ще се опита да го направи нещо като временен тематичен парк и в същото време изгради изложбени площи и в града, за да стигне изложението до повече хора. Спасяването на салона обаче ще е грижа на следващия председател на автоасоциацията, тъй като Бернард Матес обяви, че се оттегля.
Според медиите в Германия съдбата на автосалона ще се реши през пролетта. Обсъжда се дори преместване му от Франкфурт в Берлин, който се характеризира с младо население, с подчертан интерес към новите технологии, написа вестник Bild.
Дневник
Коментари
Добави коментар