Един от най-популярните холивудски режисьори Мартин Скорсезе порица филмите със супергерои, които в момента са водеща сила в съвременната филмова индустрия. Режисьорът на класики като "Шофьор на такси" и "Добри момчета" е коментирал през списание "Емпайър", че опитите му да навакса със съвременните филми със супергерои са се провалили.

"Не ги гледам. Опитах, знаете ли", казва той и допълва: "Но това не е кино." Скорсезе обяснява, че най-близкото нещо, с което може да ги сравни, оценявайки колко добре са направени и как актьорите дават най-доброто от себе си при тези обстоятелства, са тематичните увеселителни паркове. "Това не е кино за човешки същества, които се опитват да предадат емоционални, психологически преживявания на друго човешко същество."
Изказването му бе силно коментирано и разпространено от медиите, което предизвика и вълна от неодобрителни коментари в "Туитър", включително и от страна на режисьори на филми, базирани на комикси, разочаровани от факта, че един от техните кумири коментира качествата на произведенията им без всъщност да ги е гледал, както сам признава.
По-рано тази година "Отмъстителите: Краят" бе обявен за най-доходоносния филм в историята, надхвърляйки 2.8 млрд. долара приходи в глобалния боксофис, припомня "Гардиън".

Миналата година президентът на "Марвел студиос" Кевин Файги защити филмите си от критики като тези на Скорсезе, като обяви, че липсата на големи отличия не е признак за липсата на качества или амбиция.

"Може би е лесно да отхвърлиш видеоефектите или летящите хора, или космическите кораби, или милиарди долари печалби", коментира тогава Файги и допълни, че може би е лесно да кажеш, че вече си бил възнаграден по даден начин, но припомня и че Алфред Хичкок така и не е получавал награда за режисура, но това не значи нищо.

Последният филм на Скорсезе "Ирландецът" с участието на Джо Пеши, Харви Кайтел, Робърт де Ниро и Ал Пачино, който направи премиерата си миналия уикенд по време на филмовия фестивал в Ню Йорк, получи висока оценка от критиката, особено за употребата на технологията за подмладяване и състаряване на актьорите, припомня още изданието.

Дневник