Люис Хамилтън спечели последния старт за сезона във Формула 1, триумфирайки в Гран при на Абу Даби. Шесткратният световен шампион не остави никакво съмнение в превъзходството си, като потегли от първа позиция и не изпусна лидерството до карирания флаг. Той оформи и хеттрик, след като записа най-бързата обиколка в надпреварата.

Британецът взе своята 84-а победа във Формула 1 и 11-а от началото на сезон 2019. За трети път в своята кариера той завършва сезона с 11 успеха.

Състезанието на пистата "Яс Марина" беше и старт №250 в кариерата на Хамилтън във Формула 1. По този показател британецът е девети сред пилотите с най-много стартове, а единственият от действащите състезатели пред него е Кими Райконен (312). Хамилтън записа и 151-и подиум в своята кариера, който го доближава само на четири от рекорда на Михаел Шумахер.

Пилотът на "Мерцедес" спечели за пети път състезанието в Абу Даби (2011, 2014, 2016, 2018) и е най-успешният състезател в надпреварата от общо 11 старта.

Втори зад Хамилтън завърши Макс Верстапен, който не промени позицията си от квалификацията. Холандецът нямаше шанс да спори с британския си съперник, като дори беше изпреварен от Шарл Льоклер. Добрата стратегия на "Ред бул" обаче позволи на Верстапен да си върне позицията.


Льоклер се нареди трети, като още преди началото на състезанието беше разследван заради несъответствие на горивото в болида му. Зад пилота от Монако завършиха Валтери Ботас, вторият пилот на "Ферари" Себастиан Фетел и Алекс Албън.

Ботас направи много силно състезание, като потегли от последна позиция, но с отлично каране и добра стратегия, се изкачи с 16 места.

За пръв път сезонът във Формула 1 завърши през декември, като състезателната година с 21 старта продължи осем месеца и половина. Последната надпревара беше белязана от проблеми със системата за активиране на подвижните задни крила DRS, която не работеше в продължение на 24 обиколки.

Състезанието започна с много добър старт на Хамилтън, който дори не даде шанс на Верстапен да го доближи и атакува. Назад Фетел беше с по-меките гуми, но също не потегли добре, а съотборникът му Льоклер успя да изпревари Верстапен и да излезе на второто място.

В средата на колоната имаше удар между Пиер Гасли с "Торо росо" и пилотите на "Рейсинг пойнт", докато покрай тях път започна да си пробива Ботас.

Въпреки доброто темпо на "Ферари" от Скудерията решиха да повикат рано пилотите си за смяна на гумите с най-твърдите смеси "хард", като това се случи в 12-ата обиколка. Съперниците им Хамилтън и Верстапен останаха много по-дълго на пистата с гумите "медиум".

Холандецът от "Ред бул" смени гумите си в 25-ата обиколка, а лидерът влезе в бокса обиколка по-късно. Около спиранията започна да работи и системата DRS, след като рейс контрола разреши проблема около засичането на зоните.

И след спиранията в бокса Хамилтън нямаше никакви проблеми, докато от "Ферари" постепенно започнаха да губят темпо. Ботас се настани в зоната на точките и започна да преследва пилотите пред него, което веднага предизвика реакция от Скудерията.

От "Ферари" повикаха пилотите си за втори път в бокса в 39-ата обиколка. Тогава Ботас вече застигаше Фетел и Скудерията реагира, за да постави нови гуми върху болида на Шарл Льоклер.

Пилотът от Монако беше с най-меките смеси, докато Фетел постави "медиум" гуми. Ботас беше с най-твърдите гуми, които бяха и много по-износени.

До края на дистанцията големи размествания нямаше, като Ботас настигна Льоклер, но нямаше шанс да го атакува в последната обиколка.

Дневник