Съществува вероятност много населени места в област Шумен да останат без обществен транспорт. Това заяви днес на заседание на Областната транспортна комисия управителят на „Шумен - Пътнически автотранспорт“ ООД инж. Галин Банков. Основната причина обаче не е новата ТОЛ система, а нерегламентираните превозвачи и нелоялната конкуренция от тяхна страна.
„Оцеляването като цяло на нашия бранш е под въпрос. Ако не се реши проблемът с незаконните превози, няма да сме в състояние да продължим да работим. Пресен пример за спиране на обществения транспорт е Пазарджик, а Шумен може да е следващата област, в която населени места ще останат без превоз“, обясни Галин Банков.
Според него контролът върху нерегламентираните превози е много занижен, а тенденцията е за увеличаване на нелегалните превози.
От „Шумен – Пътнически автотранспорт“ предоставиха на областния управител списък с 30 автомобила, сред които миниванове и микробуси, които фирмата е засякла да извършват нелегални превози на хора. „Водачите на тези коли събират хора, не само по автобусните спирки в града, но и от автогарите в Смядово, Велики Преслав, Нови пазар и др. Така дублират линиите на обществения транспорт и ние търпим огромни загуби“, каза още Банков. Той призова за съвместна работа на институциите, за да се пресече този сив бизнес „Ако проблемът се задълбочи още, ние няма да можем да осигуряваме транспорт в определени общини“, посочи инж. Банков.
По време на заседанието на Областната транспортна комисия стана ясно, че институциите не отказват да участват в съвместни проверки на нерегламентирани превозвачи, но правомощията им са ограничени. От „Пътна полиция“ посочиха, че в повечето случаи водачите на автомобили, които превозват нелегално пътници, са изрядни. Освен това няма нормативен документ, който да забрани на такситата да спират на спирките. Това „връзва ръцете“ на полицаите и те няма как да санкционират превозвачите. От Икономическа полиция и ДАИ допълниха, че трудностите за установяване на нелегален превоз идват и от това, че пътниците не съдействат.
„Съществуващата нормативна уредба също не е в полза на органите. Разпоредбите са остарели и от прокуратурата отказват да образуват производства, въпреки че имат подадени сигнали за нерегламентирани превози“, посочи инспектор Тодор Енчев от ОД на МВР-Шумен.
Общините също да поемат своята отговорност при определяне на линиите за обществен транспорт, призова Деян Банков от „Шумен – Пътнически автотранспорт“.
В края на заседанието на Областната транспортна комисия бе решено да се създаде междуведомствена комисия, която ще извършва проверки за нелегални превози в областта. В комисията влизат представители на полицията, на ДАИ, на НАП.
ШУМ.БГ
Коментари
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
На кой тоз? Те са двама?
Отойол
Аз областен град с по-амортизирани автобуси за градски транспорт не съм виждал. Това предприятие е за закриване!
Анонимен
Ако общественият транспорт в Шумен имаше добро покритие на града, щяха да имат повече пътници. Линиите на градския транспорт сега третират града като отделни села, които трябва да бъдат свързани с пазара.
Михаил Иванов
Ка да съдействат пътниците? Като автобусите ви са под всякаква критика . Купете нови автобуси (бусове) намалете цената и копърките сами ще се откажат . Но как да стане като бАНКОВ е алчен.
Анонимен
Те пък копърките са все нови и миришат на парфюм и возят из целия град.
Анонимен
Когато автобусите минават като бързи влакове край спирките и не качват пътници, какво очаквате? Аз като човек ползващ градски транспорт, предпочитам нерегламентирано такси, с което да се прибера, отколкото да чакам автобус, незнайно колко време и накрая той да подмине спирката без да спре защото няма слизащи. Всеки, който не става за нищо друго става автобусен шофьор.
ТС
Бих подкрепил обществения транспорт ако имам информация за разписание на автобусите по спирките за различните линии.
Гарванът
Не е лесно да се ръководи такава фирма....не е за всеки. Тези са поредното доказателство. Не знам дали и сградата на Автогарата е тяхна или е на концесия, но е под всякаква критика - тъмна, мръсна, неподдържана... Секторите те са такива...автобусите.... Ами като не могат, нека да дойде друга фирма...може да се справи по-добре