Съществува вероятност много населени места в област Шумен да останат без обществен транспорт. Това заяви днес на заседание на Областната транспортна комисия управителят на „Шумен - Пътнически автотранспорт“ ООД инж. Галин Банков. Основната причина обаче не е новата ТОЛ система, а нерегламентираните превозвачи и нелоялната конкуренция от тяхна страна.
„Оцеляването като цяло на нашия бранш е под въпрос. Ако не се реши проблемът с незаконните превози, няма да сме в състояние да продължим да работим. Пресен пример за спиране на обществения транспорт е Пазарджик, а Шумен може да е следващата област, в която населени места ще останат без превоз“, обясни Галин Банков.
Според него контролът върху нерегламентираните превози е много занижен, а тенденцията е за увеличаване на нелегалните превози.
От „Шумен – Пътнически автотранспорт“ предоставиха на областния управител списък с 30 автомобила, сред които миниванове и микробуси, които фирмата е засякла да извършват нелегални превози на хора. „Водачите на тези коли събират хора, не само по автобусните спирки в града, но и от автогарите в Смядово, Велики Преслав, Нови пазар и др. Така дублират линиите на обществения транспорт и ние търпим огромни загуби“, каза още Банков. Той призова за съвместна работа на институциите, за да се пресече този сив бизнес „Ако проблемът се задълбочи още, ние няма да можем да осигуряваме транспорт в определени общини“, посочи инж. Банков.
По време на заседанието на Областната транспортна комисия стана ясно, че институциите не отказват да участват в съвместни проверки на нерегламентирани превозвачи, но правомощията им са ограничени. От „Пътна полиция“ посочиха, че в повечето случаи водачите на автомобили, които превозват нелегално пътници, са изрядни. Освен това няма нормативен документ, който да забрани на такситата да спират на спирките. Това „връзва ръцете“ на полицаите и те няма как да санкционират превозвачите. От Икономическа полиция и ДАИ допълниха, че трудностите за установяване на нелегален превоз идват и от това, че пътниците не съдействат.
„Съществуващата нормативна уредба също не е в полза на органите. Разпоредбите са остарели и от прокуратурата отказват да образуват производства, въпреки че имат подадени сигнали за нерегламентирани превози“, посочи инспектор Тодор Енчев от ОД на МВР-Шумен.
Общините също да поемат своята отговорност при определяне на линиите за обществен транспорт, призова Деян Банков от „Шумен – Пътнически автотранспорт“.
В края на заседанието на Областната транспортна комисия бе решено да се създаде междуведомствена комисия, която ще извършва проверки за нелегални превози в областта. В комисията влизат представители на полицията, на ДАИ, на НАП.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Кмета явно има финансов интерес, щом нарича в 21 - век това обществен транспорт, ако нямаше интерес, отдавна щяха да обявят общ. поръчка и да изберат друг превозвач, предлагащ съвременен, нормален градски транспорт. Ако на кмета не му е ясно, как да реши този проблем, да се поучи от кметовете на Бургас, Ст. Загора, Варна и др. Но той нито за транспорта, нито за дърветата не се интересува от добри практики. А и той обществен транспорт не ползва, горският....
Бивш служител
Как да върви работата като не плащат на шофьорите в сервиза им е пълен бардак купуват евтени части ментета които и един ден не изкарват всичко е пародия , държат се много гадно с работниците си обиждат ги викат крещят,това са гадове шофьорите им карат 20часа и пак са недоволни,единият не разбира нищо а уж инженер, пълен боук
Бахура
Града ни е малък, аз затова вървя пеш. Кола ползвам само когато ми потрябва, а и на червини приватизатори пари недавам, затова фалит им желая от все сърце.
Анонимен
Крайно време е кланът Банкови да напусне този бизнес.Заради тях транспорта на Шумен е на африканско ниво.
КОЙТО ИСКА - МОЖЕ!
Браво на кмета на град Стара Загора. Прекрати договора на колегата му Банков, изхвърли му фирмата с допотопните му автобуси без разписание, и въведе ред. Кмета на Стара Загора направи общинско предприятие, купи 60 броя Чисто нови автобуси чрез евро-субсидия, които покриват целия град, имат разписание, което спазват, и електронно плащане на билети в автобуса.
Анонимен
Тези дори стъпалата на автогарата не могат да оправят,а с транспорт щели да се занимават-айде метлааа!
Пътник
На Банков извънградските автобусите са под всякаква критика. През зимата без парно, през лятото без климатик. За "любезното" обслужване да не говорим. Естествено, че хората ще предпочетат нерегламентираните превози пред това да се возят в раздрънкани автобуси. На куция кон все някой друг му е виновен.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Шуменец
Ми, фалирайте и се махайте! Самият факт, че бай Пешо с микробуса си ви е конкуренция и предлага по-добра услуга, означава, че сте много зле. Все едно Кауфланд да затвори заради кварталните магазини. Половин Шумен не ползва автобуси заради пропадналата ви фирма!