Общо 40% от активните в интернет българи ядат сладкиши, бонбони или други сладки храни всеки ден. Ежедневната консумация на сладки изделия е по-често срещана сред жените (48%), отколкото сред мъжете (33%). Всеки ден сладко ядат и хората на възраст 15-44 години. Почти една трета от участвалите в проучването ядат сладко няколко пъти седмично, а само 3% никога не консумират такъв тип храни.

Това показват данни от онлайн проучване, проведено от Nielsen Admosphere Bulgaria и Български национален панел. В него са участвали 1000 респонденти от активното в интернет население на страната на възраст 15 или повече години.

Шоколадът е най-популярен

Според проучването най-популярните сладки изделия в България са шоколадът и шоколадовите бонбони (61%). Половината от респондентите са споменали "десертни блокове, вафли и сладки бисквити" като техен фаворит, а една трета са отбелязали "сладкиши и сладки изделия (понички, кейкове, плодови рула, сухи пасти, кроасани и др.)". 29% от анкетираните предпочитат "торти и други сладкарски изделия (пасти, палачинки, гофрети и др.)". На пето място сред любимите сладки изкушения се нарежда сладоледът.

Откъде се купуват

Българите купуват сладко най-често от "супермаркет/локален магазин" (89%), второто най-популярно място е "сладкарница и/или пекарна" (34%). Хората, живеещи в райони с по-голяма гъстота на населението като София, купуват сладко от пекарни по-често в сравнение с тези, живеещи в по-рядко населените места. Само 10% от респондентите, които обичат сладки храни, ги взимат от ресторант или кафене, а 7% - от заведения за бързо хранене.

Диети и ограничения

Друг въпрос в анкетата се фокусира върху това дали хората се ограничават при консумацията на сладки храни. Мнозинството от респондентите, които ядат сладко (62%), са отговорили, че по някакъв начин умишлено намаляват консумацията на този тип продукти. Останалите 38% от анкетираните не си налагат ограничения.

Участниците в проучването са посочили няколко причини, поради които избягват консумацията на сладки храни. 74% от тези, които редуцират приема на сладко, са отговорили, че го правят по "лични причини (заради теглото, риск от заболяване и т.н.)". Това важи повече за жените (80%) в сравнение с мъжете (67%).

28% от анкетираните отговарят, че са ограничили консумацията на сладки храни "по здравословни причини или по препоръка на специалист". Този отговор е посочен по-често от мъжете. При 10% от респондентите основната причина за намаляване консумацията на сладко са финансите.

Кой ги рекламира

Данните от рекламния мониторинг на Nielsen показват, че през 2019 г. най-активният рекламодател в категория "Сладкарски изделия, десерти" е Ferrero, а най-активно използваната от рекламодателите медия е телевизията. На второ и трето място се нареждат "Монделийз България" и "Чипита България".

През 2019 г. цялата категория "Сладкарски изделия, десерти" отбелязва увеличение на рекламите. 

Дневник