"Барселона" и "Реал" (Мадрид) са двата футболни клуба, които са най-търсени от спонсорите в света. Това показва проучване, което класира клубовете по определен индекс на база на изкуствен интелект.

Индексът POWA класира 20-те клуба, които имат най-добри показатели на база спонсорски договори и бизнес присъствие. Както и в годишния доклад на "Делойт" - Money League, двата испански клуба са начело. Трети отново е "Манчестър юнайтед".

Индексът, който има "Барселона", е 97.362. "Реал" е близо до каталунците – 94.473.

Класацията се изготвя с помощта на данни от над 3000 отбора, лиги и събития по целия свят. Специалистите анализират повече от 2.4 трилиона данни, които създават 60 уникални критерия, по които всеки отбор е разглеждан.

Голямата разлика от класацията на "Делойт" е присъствието на пет отбора извън Европа. Това са шампионът на Южна Америка "Фламенго", други три бразилски клуба - "Коринтианс", "Палмейрас" и "Сао Пауло", както и аржентинският "Бока Хуниорс".

Трите големи турски клуба "Галатасарай", "Фенербахче" и "Бешикташ" също са в топ 20. Разликата между "черните орли" и лидерите е голяма, след като индексът им е 13.938.

Една от изненадите е присъствието на "Арсенал" на четвърто място пред "Ливърпул", "Челси", ПСЖ и редица други тимове.

"Първите три клуба в класацията са не само с най-мощните платформи във футбола, но и са много пред всички останали спортни организации в света. Единствено цялата организация на НБА има по-голям годишен резултат на нашия индекс, който е по-висок от тези на "Барселона" и "Реал", обясни Майкъл Флин, управляващ директор на POWA.

"Фактът, че има клубове от Южна Америка и три турски клуба, само показва, че футболът е глобална марка и има голямо значение и на други места, а не само в най-големите лиги."

Дневник