На 15 г. затвор бе осъден Димитър Михнев, главен машинист на влака, катастрофирал край Хитрино преди 3 години. Другият машинист Радослав Петков получи 10 години затвор. И двамата ще лежат при общ режим на изтърпяване на наказанието.
Присъдите прочете днес състав на шуменския окръжен съд председател Румяна Райкова.
Прокуратурата и частните обвинители искаха максималното наказание от 20 години за всеки от тях. Адвокатите им пък пледираха за невинност с мотивите, че вина за катастрофата имат основно лошото състояние на ЖП инфраструктурата, и най-вече повредената стрелка Номер 5 в района на гарата.
Главният машинист е лишен от право да управлява влак за срок от 17 г., а колегата му - за срок от 12 г. Основната вина на двамата се състои в допуснатите нарушения при управлението на влаковата композиция и най-вече движението й със скорост от 78 км/ч., при разрешени със знакова и светлинна сигнализация 40 км/ч. Сред смекчаващите вината обстоятелства, според съдия Райкова, са неотговарящите на техническите изисквания цистерни за газ от въпросната композиция, както и поддържаната лошо железопътна инфраструктура.
Двамата машинисти трябва да платят солидарно съдебни разноски в общ размер на 27 400 лв. Съдът промени мерките им за неотклонение от парична гаранция и подписка на домашен арест с електронна гривна.
Присъдата не е окончателна и може да се обжалва и протестира пред Апелативен съд - Варна.
"Доволна съм от постигнатите присъди и на този етап не смятам да протестирам", каза след делото пред журналисти прокурор Маргарита Георгиева.
Припомняме, че първото заседание по делото „Хитрино“ бе на 15 януари 2018 г. Тогава бе решено то да се гледа по съкратеното съдебно следствие, въпреки че обвиняемите Радослав Петков и Димитър Михнев не признават вина. През март същата година делото тръгна по същество.
При трагичния инцидент в Хитрино на 10 декември 2016 г., когато влакът дерайлира, а в последствие настъпи взрив загинаха 7 души, а 14 бяха ранени. Част от сградите в селото бяха разрушени.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Веднага след катастрофата жители на Хитрино споделяха, че влаковете редовно са се движили с голяма скорост през населеното място. Имам въпрос: Кой контролира скоростта на движение на влаковете? Има ли досега наказани за превишена скорост? И в частност в Хитрино,
Друго: В запис, излъчен по Телевизия Шумен преди няколко дни, показващ Хитрино, прелеза и двама шофьори как се качват в колите си и бягат от мястото на катастрофата, се вижда как вторият, шофьорът на микробус, преди да се качи, хвърля в краката си , според мен, цигара.
Varg
Никой не контролирала не само скоростта на частните превозвачи,който в България се роят с всяка изминал година с 1-2.Никой не ги контролирала изобщо.Самият факт,че в деня на трагедията композиция на Булмаркет със същите такива цистерни премина през Шумен трябва да ви говори много.
Мафията в България има държава и това е видно,ако погледнете назад в годините подобни трагични инциденти и не само.
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Майбаха
А какво става с Юлиян Вълчев кметче, прокуратурата каза че не е морално ама ти го държиш, да си въртите сделмите за ваши хора
Шуменец
Не оправдавам машинистите, но кой ще потърси отговорност на управителя на фирмата за лошото техническо състояние на цистерните??? Кой ще потърси отговорност на Железопътна инфраструктура за лошото състояние на релсите???
Да не говорим, че машинистите 100% са били притискани да карат бързо, за да правят повече курсове. Някой направи ли ревизия на превозвача??? Къде са резултатите??? Машинистите сигурно имат вина, но и 1 000 години да им дадат, утре други ще са на тяхно място и отново същите хора ще ги притискат да карат бързо. Няма да им пука, защото ще знаят, че има кой да опере пешкира вместо тях!!! Добре дошли в България! Запознайте се с мафията отблизо!
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
ВИНОВНИ ИМА МНОГО НЕ СА САМО МАШИНИСТИТЕ,НУЖНО Е НАЙ-ВЕЧЕ СЛЕДОВАТЕЛИТЕ ДА СЕ ЗАПОЗНАЯТ КАК СЕ КОМПОЗИРА ВЛАК,ОТ ТАМ ДА ТРЪГНАТ ПО ВЕРИГАТА.
Али Баба
За това, че стрелката не е заключена по правилата -НИТО ДУМА! За това, че оня мишок-дежурния на поста е офейкал още преди влака да дерайлира - НИТО ДУМА! За това, че дежурният ръководител движение е напуснал гарата - НИТО ДУМА!
Али Баба
За това, че след изключване на контактната мрежа поради съборени стълбове, са направили от БДЖ повторно включване и съответно волтова дъга - НИТО ДУМА!