Пешеходните пътеки в Шуменско не са добре осветени, на места са по-гъсто положени от необходимото, много са паркоместата по основните улици и това са предпоставки за пътни произшествия.
Тези констатации направи комисар Йордан Дундаков от ОД на МВР – Шумен по време на проведеното днес заседание на Областната комисия по пътна безопасност.
„Изискванията за осветеност на пешеходните пътеки от двете им страни, както и между кръстовищата те да са повдигнати бяха въведени още през 2011 година. Срокът за отстраняване на недостатъците бе удължен до 2015-та, но и досега пешеходните пътеки в областта не са изрядни. Освен това повдигането на една пешеходна пътека, веднага води до ограничаване на скоростта от страна на водача, което е предпоставка за намаляване на ПТП-тата“, заяви комисар Дундаков.
Според него друга мярка, която могат да вземат общините, за да се намалят произшествията, е да се намалят местата за паркиране по основните улици или конкретно за Шумен в Синята зона.
„Повечето паркоместа водят по-голяма запрашаемост на въздуха, увеличен пътнико поток. Тези места за паркиране пък, които са до пешеходната пътеки, карат пешеходеца да навлезе до средата на пешеходната пътека, защото няма видимост. От тук нататък шофьорите възприемат това късно и дори със съобразена скорост понякога не могат да спрат“, обясни комисар Дундаков.
По думите му трябва да се приеме и друг подход при „слагане“ на пешеходни пътеки. Те трябва да се разредят по по-големите булеварди и улици или там, където има пешеходни пътеки те да са със светофар за пешеходците. Комисар Дундаков посъветва пешеходците да не да не се възползват от правото си да пресекат моментално, а да се огледат, да преценят скоростта на приближаващата кола и дали шофьорът й ще успее да спре навреме.
От шуменската полиция допълниха, че ще засилят контрола върху проектите на общините за полагане на пътна маркировка, защото в много от случаите те не отговарят на реалната пътна обстановка.
На заседанието на Областната комисия по безопасност на движението по пътищата, водено от заместник областния управител Петко Шаренков, бе приет годишен доклад за изпълнение на областната политика по безопасност на движение по пътищата за 2019 година . В работата на първото за тази година заседание на комисията участва и заместник-председателят на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ Анжелина Тотева.
Тя приветства инициативите на фирми , институции и организации в Шумен „С предпазен колан на задната седалка“ и „Видими на пътя“, които учат ученици и родителите им на правилата за пътна безопасност.
ШУМ.БГ
Коментари
Харун Герберастки
Паркирането пред Прокредитбанк, китайски цигании и телекомуникационни кожодери, непосредствено преди кръговото движение да бъде преустановено!
Анонимен
Според мен има твърде много пешеходни пътеки на главни булеварди, което забавя трафика. Трябва да се направят пешеходни пътеки със светофар, който се задейства с бутон - така се насъбират няколко пешеходци, които пресичат наведнъж. Това би помогнало много на пешеходните край кръговите на Руския, на Практикер и други такива главни пътища.
Анонимната Мима
Пак нещо им пречи на пешеходците. Нещо не разбирам. Нали всичко в държавата се решава от мнозинството? Решенията на Парламент, общински съвет, та дори и музиката в кръчмата се опоределя и диктува от мнозинството, нали? Никой ли не забелязва, че автомобилистите са няколко пъти повече от пешеходците? При това положение от къдя на къдя потърпевши ще са все водачите??? Ами огледайте се малко и ще видите, че прословутите ви пешеходци ходят предимно по платното, макар, че има свободни тротоари! Наистина, загледайте се и ще видите, че съм права! Е? Това е повод да се забрани движението на коли по улиците, за да не пречат на пешеходците ли?