Интернет е поле, което дава възможност на футболните клубове да уловят и материализират интереса на феновете. С правилната стратегия и предлагането на уникално съдържание отборите засилват връзката си с привържениците, като в същото време печелят и пари.

Такава бизнес възможност предлага сайтът за споделяне на видея "Ютюб". На върха по приходи от платформата е европейският шампион "Ливърпул", показва анализ на одиторската компания KPMG.

От канала си червените печелят близо по 664 хиляди долара на месец от гледания и реклами. Мърсисайдци имат 3.15 милиона последователи, като начело по този показател е "Барселона" с 8.15 милиона.

Каталунците имат приходи от малко над 415 хиляди долара на месец, като зад тях се нареждат английските "Манчестър сити" (223 хил. долара месечно), "Челси" (186) и "Арсенал" (169).


Това са и клубовете, които намират място в челната десетка по месечни приходи от каналите, свързани с футбол. Най-развит е каналът на "Скай спортс", чийто месечни приходи надхвърлят 1 милиона долара. Сред първите десет в класирането са F2Freestylers, FIFATV, TheTrueGeordie и UEFA.

Според политиката на сайта за всеки 1000 гледания на дадено видео собственикът печели по 1 долар. Големите приходи идват от рекламите, за които компаниите плащат.

Дневник