Швейцарската банка Julius Baer публикува първия по рода си глобален доклад за благосъстоянието и луксозното потребление Global Wealth and Lifestyle Report. Експертите на банката са изследвали поведението на премиум потребителите и цените на луксозните стоки и услуги в луксозния сегмент на 28 мегаполиса.

Анализаторите са изследвали цените на 20 категории луксозни стоки и услуги, чиито основни потребители са хора с личен капитал над 1 млн. долара. В "потребителската кошница" са часовници (Rolex Day-Date II), дамски чанти (Diorama lambskin bag), бижута (Cartier Love Bracelet), редки вина (Chateau Lafite Rothschild), музикални инструменти (Steinway & Sons Grand Piano). Сред услугите са организирането на сватбени тържества, персонален треньор, висока кухня, козметични процедури и т.н.

Според изследването най-скъпи за милионерите са Хонконг, Шанхай и Токио, а най-ниски са разходите им в Мумбай, Йоханесбург и Франкфурт.

Най-скъпо е да си купиш луксозна кола в Сингапур, Шанхай и Хонког. Най-скъпите дамски обувки и мъжки костюми са в Банкок, най-високи са таксите на адвокатите в Хонког, а лазерната корекция на очите ще струва най-много в Лондон.

Първенец по цени в кулинарията е Париж, а най-евтино това преживяване е във Ванкувър. Часовниците, дамските чанти, бижутата, уиски и вино по-добре да не се купуват в Рио де Жанейро. Пианото е най-достъпно за купувачите в Москва. Мъжете, които искат да си ушият хубав костюм, е най-добре да го правят във Франкфурт, Виена или Мумбай. А най-доброто съотношение качество - цена на марковите дамски обувки е във Виена, Монако и Йоханесбург.

Най-големи са разходите за организиране на сватбено тържество в Ню Йорк, Маями и Хонконг, а най- ниски в Банкок, Дубай и Мумбай. Салоните за красота са най-достъпни в Мумбай, Москва и Истанбул, а на обратния полюс са Милано, Париж и Хонконг.

Дневник