Местните данъци и такси в Шумен могат да се платят по банков път или чрез системата Изипей, съобщиха от пресцентъра на кметството. Общината препоръча хората да се възползват от тези методи, като част от мерките срещу разпространението на COVID-19, а и за да няма струпвания на хора в общинската данъчна служба.

Плащанията се извършват по следната банкова сметка: BG85IABG74778400586700, BIC: IABGBGSF, Интернешънъл Асет Банк АД – клон Шумен. Отбелязват се и кодовете за вида плащане: 44 21 00 – за данък върху недвижимите имоти; 44 23 00 – за данък върху превозните средства; 44 24 00 – за такса битови отпадъци.

Плащането на административните услуги става в същата банкова сметка по код за вида плащане 44 80 07.

От общинската администрация напомниха, че сроковете за подаване на декларации за придобит недвижим имот и придобито пътно превозно средство са 2 месеца, а при наследяване са 6 месеца. От началото на миналата година общината извършва и служебно деклариране вместо данъчно задълженото лице.

Данъкът за превозните средства се определя служебно по данни от регистъра на пътните превозни средства, поддържан от МВР. Декларации по чл. 54 от Закона за местните данъци и такси за превозни средства се подават в двумесечен срок само в случаите, когато превозното средство е собственост на повече от едно лице, или при промяна на обстоятелства, които имат значение за определяне на данъка.

Определянето на данъка върху недвижими имоти се извършва служебно. Декларации по чл. 14 от Закона за местните данъци и такси за недвижими имоти на физически и юридически лица се подават само в случаите:

  • за новопридобити сгради и постройки, които не подлежат на въвеждане в експлоатация;
  • при промяна на обстоятелства, имащи значение за определяне на данъка;
  • след завършване на сградата в груб строеж /от възложителя/;
  • предприятията подават информация за отчетната стойност на придобити нежилищни сгради и обекти в двумесечен срок от придобиването.

Въпроси от физически и юридически лица, свързани със Закона за местни данъци и такси могат да се задават на имейл r.atanasova@shumen.bg, като трябва да се посочи ЕГН/ЕИК и телефон за връзка. Административни услуги гражданите могат да заявяват през сайта на общината: www.shumen.bg. Електронни услуги пък се заявяват на адрес https://shumen.imeon.bg:4443/WebUslugi/websiteapp/. За целта обаче е необходим електронен подпис.

Допълнителна информация може да се получи на денонощния телефон за сигнали и предложения в община Шумен 054/ 857 677.

ШУМ.БГ