Регионална дирекция за социално подпомагане Шумен Ви информира, че във връзка с обявеното извънредно положение, Агенция за социално подпомагане респективно Дирекциите „Социално подпомагане“ РАЗШИРЯВА начините за достъп до административните си услуги, както следва:
- чрез Системата за сигурно електронно връчване /идентифициране с ПИК на НОИ или квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП);
- по пощата с обратна разписка;
- чрез електронна поща, без да е необходимо подписване с електронен подпис:
За подробности на всички услуги, които предоставят Дирекции за социално подпомагане следва да се посети електронната страница на АСП в рубрика „Коронавирус COVID-19“ е публикувана Инструкция за ползване на електронни административни услуги, предоставяни от Агенция за социално подпомагане.
І. Процедура за заявяване.
1. Заявяване чрез Системата за сигурно електронно връчване
За да ползвате електронните услуги на Агенция за социално подпомагане чрез Системата за сигурно електронно връчване е необходимо да притежавате Персонален идентификационен код (ПИК) издаден от Националния осигурителен институт (НОИ) или квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП)
Да имате регистрация в Системата за системата за сигурно електронно връчване;
Да изтеглите електронната форма на съответната услуга от следния адрес https://egov.bg/wps/portal/egov/services/social-services/social-assistance и да попълните заявлението.
След попълване на заявлението стъпвате на полето подпис за да се генерира уникален номер на заявката и съхранявате заявлението.
Съхраненото заявление с генериран уникален номер заедно със сканирани копия на всички необходими документи се прикачва в системата за сигурно електронно връчване и се подава към Дирекция социално подпомагане по настоящ адрес.
2. Заявяване чрез електронен адрес ao@asp.government.bg
- За да ползвате електронните услуги на Агенция за социално подпомагане чрез изпращане на електронно съобщение до електронен адрес е необходимо да изтеглите електронната форма на заявлението от по-горе посочените линкове и да попълните заявлението.
- Заявлението се разпечатва, подписва се собственоръчно, (по изключение се приема и в електронен формат без подпис ) и заедно със сканирани копия на всички необходими документи се изпраща по електронната поща на обявения електронен адрес.
ІІ. Обратна връзка.
След получаване на Вашето заявление от Агенция за социално подпомагане ще получите информация за регистрационния номер на Вашето заявление.
След обработване на заявлението ще получите информация за резултата от заявената от Вас услуга.
ІІІ. Ред за регистриране на заявленията получени на електронен адрес: ao@asp.government.bg
След постъпване на заявленията, определените служители от Агенция за социално подпомагане проверяват декларираните данни, относно настоящ адрес на лицата и препращат заявленията в съответните дирекции.
Заявленията се регистрират в ИИС в съответната дирекция и чрез електронно съобщение на електронната поща на заявителя се връща информация за входящия номер.
В случай на непълнота на получените заявления същите се регистрират, като допълнителните документи се изискват след изтичане на срока на обявеното извънредно положение.
ШУМ.БГ
Коментари
Добави коментар