93,33% от 15-те хиляди ученици в Шуменска област са обхванати от въведената заради коронавируса система за дистанционно обучение. 1150 ученици обаче не учат. Причината е, че нямат достъп до електронна среда.
"Справката ни показва, че 6,66% от всички ученици нямат интернет. Това са деца от семейства, живеещи основно в селата, но има и малка част в градовете", каза за ШУМ.БГ началникът на Регионалното управление на образованието Юлиян Тодоров.
От всички 65 училища в Шуменско най-проблемни са 5 - в селата Браничево, Памукчии, Мировци, Риш, както и СУ “Цанко Бакалов Церковски“ в Никола Козлево.
"Проблемът е, че не можем да обхванем учениците на 100%. Знаем точно кои са те, и когато бъде възстановен учебния процес, с тях ще се работи пряко. Може да е през лятото, може да се учи и в съботните дни, но те няма да изостанат", категоричен бе Тодоров.
Общият извод е, че в областта преподавателите бързо са се ориентирали точно кои информационни канали и платформи са най-подходящи за конкретните класове и образователният процес е на ниво.
ШУМ.БГ
Коментари
шуменец
Нека да проведем сегрегация на учениците според социалното им положение. Накратко, който ученик родителите са му осигурили интернет и компютър да го пишем учил и да минава наесен за следващия клас. А на който родителите му не са му осигурили интернет и компютър директно да ги пишем нулева година и да повтарят годината. Защото към момента реално сегрегацията си тече, но просто не се обсъжда. Който е беден да ду*а супата.
Анонимен
лъжат не са повече от 50-60% които се правят че учат дистанционно , при циганите там наистина е даже на 100 % обучението
учител
Здравейте,
някой може ли да сподели коя програма е използвана при показания на снимката видео-конферентен разговор? Месинджър, Зуум или?
Благодаря.
Анонимен
в никола козлево дистанционно преподава ешреф по бел...
* Коментар транслитериран от системата
1 14Коко
Не повече от половината учат дистанционно, и то толкова и учат де. Учителите дори не са сигурни кои деца са се закачили към урока и кои не са, но това никой не го интересува. Отсъствия не се пишат, то няма и как да си виновен ако просто ти спре интернета или имаш проблем с компютъра., което се случва. А и самото преподаване е по-скоро отбиване на номера, самият учител няма обратна връзка с децата, трудно е да следи изобщо какво става от другата страна. А децата без осигурени матераилни придобивки като интернет и техника, просто си отпадат, дори и да са съвестни ученици ...
Ако не можеш да осигуриш добра система за дистанционно обучение, която да покрива на 100% всички ученици, ами недей да се мъчиш да я правиш и да казваш как всичко било наред. Защото не е наред. Махнете външните оценявания тази година, или ги опростете повечко, че да не се излагат децата.
Мармот
в областта преподавателите бързо са се ориентирали точно кои информационни канали и платформи са най-подходящи за конкретните класове. Да бе да, сигурно 100 процента учителите са с лицензиран софтуер и операционна с-ма.
Туслев
Най-добре си беше да се обяви нулева учебна година след като се видя, че реално втори срок няма да се учи тази година. Още Февруари имаше седмица и половина грипна ваканция, после Март почнахме с още 1 седмица и после вече сме затворили заради извънредното положение. Учи се само 2-3 седмици от втория срок, което е нищо. Най-добре е след като няма условия за обучение в държавата ни, то да се обявява нулева година и като заима условия догодина да се учи. А сега е някаква имитация на учене, и то не за всички.
Turhan-гербиста
И за какво трябва да мъчите детитата да учат? Нема смисъл, на нас ни трябват работници, не ни трябват уени, а хора да садят и да вадят картофи.
Анонимен
Хаха. Как учителите обучават онлайн ученици като те самите са зле с технологиите. Интернет приложенията ги ползват за клюки. Изключвам малък брой от учителите, които са в крак със съвременните информационни технологии. Но в тяхна защита: Не всеки урок, по всеки предмет позволява адекватно преподаване. Ясно е, че целта е да няма нулева година или удължаване на учебната година . Но това не е нормално обучение в момента .