Шефът на "Ферари" Матиа Биното предупреди, че "Ферари" ще обмисли бъдещето си във Формула 1, ако се намали драстично таванът на бюджетите на отборите. Според италианеца ново свиване на разходите рискува да свали Формула 1 от върха в автомобилния спорт.

От 2021 г. таванът на бюджетите на отборите ще бъде 175 милиона долара. Отлагането на състезания и кризата, породена от пандемията, обаче доведе до нови дискусии преди седмица. Споразумение не беше постигнато, като сред обсъжданията беше таванът за бюджетите да бъде намален до 145 млн. долара за 2021 г. и 130 млн. долара през 2022 г.

"Нивото от 145 милиона долара е драстично намаление в сравнение с договореното през миналия юни. То не може да бъде постигнато без допълнителни жертви, особено по отношение на персонала. Не бихме искали да бъдем поставяни в позиция да търсим други опции, където да прилагаме състезателното си ДНК", каза Биното пред "Гардиън".

Темата за свиване на бюджетите доведе до сблъсък между някои отбори. Сред най-заинтересованите е "Макларън", като шефът на тима Зак Браун заяви, че бюджетите могат да бъдат намалени до 100 милиона долара.

Според Биното голямо свиване ще навреди на Формула 1 и ще отнеме от блясъка и статута на автомобилната надпревара. Той подчерта, че "Ферари" има етично задължение да се грижи за служителите си и цели да избегне мащабни съкращения.

Биното допълни, че компаниите като Скудерията играят важна роля в обществото и не съществуват единствено, за да трупат печалба.

Сумата от 175 млн. долара (приета за момента) не представлява цялата сума, която отборите могат да харчат през годината.В т.нар. таван се включват всички разходи, които всеки отбор харчи за подобрението на автомобила и развойната дейност.

Сред важните разходи, които не се включват в ограниченията са заплатите на пилотите и на тримата най-скъпоплатени служители от инженерния или ръководния екип. Освен това маркетингът попада в отделна категория.

От Международната автомобилна федерация (ФИА) добавят, че сред разходите не се включват 15-те милиона евро, които всеки клиентски тим плаща на сезон за покупката на двигатели, както и сумите по хотелски престои и самолетни полети.

Дневник