Гугъл" ще изисква от рекламодателите да потвърждават идентичността си и ще я показва на потребителите - това вече ще важи не само за политическите реклами, а за всички, съобщи компанията.

Изискванията за политическите реклами бяха въведени през 2018 г. и оттогава насам проверки на този тип съдържание са извършени в 30 държави.

Сега всички рекламодатели ще трябва да се идентифицират пред "Гугъл" - или с лични документи, или с данни за бизнеса си, за да докажат кои са и в коя държава работят. През лятото потребителите вече ще могат да виждат тази информация при рекламите, които търсачката им показва.

"Това ще поддържа здравето на екосистемата на цифорвата реклама, като се улавят вредните играчи и се ограничават опитите им да се прикрият или представят за нещо, което не са", коментират от компанията. Удостоверяването на идентичността ще започне в САЩ и ще бъде приложено и на глобално ниво.

Първи ще трябва да докажат кои са бизнесите и лицата, рекламиращи стоки, медии, пътувания и технологии; ще ги следват тези от образователната сфера, статистиката, както и за благотворителни или социални каузи; на третомясто внимание ще се обърне на рекламодателите от регулираните сфери - хазарт, финанси и здравеопазване.

Подобни процеси често се използват, за да се елиминират заблуждаващи рекламодатели - например такива, предлагащи фалшиви маски по време на пандемията от коронавирус, отбелязва "Ройтерс".

Дневник