По-малко от две години, след като се сбогува с Формула 1 Фернандо Алонсо е близо до завръщане в спорта. Името на испанеца е сред най-коментираните в последните дни и изникна след въртележката с раздялата на "Ферари" със Себастиан Фетел и последвалите промени в два други тима.

Според вестник "Марка" двукратният световен шампион води разговори с "Рено". Именно с двигателите на френската компания Алонсо спечели и двете си титли през 2005-06.

В заводския тим на "Рено" се освобождава място, след като Даниел Рикардо, привлечен с големи надежи през 2019 г. ще премине в "Макларън" от сезон 2021. Австралиецът на свой ред заменя Карлос Сайнц, чието преминаване във "Ферари" вече беше официализирано.

"Рено" се нуждае от голямо име, с което да продължи да развива своя проект и да бъде разпознаваем отбор в шампионата", съобщава вестник "Марка", добавяйки че двукратният световен шампион вече е разговарял с водещите тимове в отбора.

Първоначално се смяташе, че "Рено" може да се обърне към Себастиан Фетел. Германецът спечели четирите си титли с "Ред бул", когато отборът използваше двигатели именно на "Рено". Според специалистите обаче Фетел се надява да получи пилотско място в "Мерцедес", за да има шанс да се бори за още една титла.

Финансовата страна

С кариера преминала през "Бенетон", "Макларън" (два периода), "Рено" и "Ферари", Алонсо винаги е бил един от най-скъпоплатените пилоти в шампионата. В последната си година с "Макларън" през 2018 г. испанецът получаваше 30 милиона долара и отстъпваше по заплата единствено на Люис Хамилтън и Фетел. Това е много над средствата, които "Рено" предостави на Рикардо (17 млн. долара), за да успее да го ангажира.

"За "Рено" голямата заплата може да бъде проблем, но тук се появява "Либърти медия". Собственикът на спорта е готов да плаща част от заплатата на испанеца, само за да го върне в шампионата", добавят от "Марка".

Испанецът загатна за сензационно завръщане още в средата на 2019 г., малко след като изпълни целите си в Световния шампионат за издръжливост (WEC).

"Фернандо иска отчаяно да се върне във Формула 1. Убеден съм, че финансовите му претенции няма да са толкова големи, ако има възможност да получи място в един от отборите", предполага анализаторът и бивш пилот Мартин Брандъл.

Началото на сезон 2020 във Формула 1 беше отложено заради коронавируса. Шампионатът трябва да започне на 5 юли в Австрия, като се очаква около надпреварата да има яснота и за бъдещето на Алонсо.

Испанецът, който през юли ще навърши 39 г., е един от петимата пилоти в историята с повече от 300 старта. Повече от Алонсо (311) имат единствено Кими Райконен (312 досега) и Рубенс Барикело (322).

Дневник