Работещите в Индустриалния парк край Шумен ще могат да ходят до там с колите си, дори да нямат винетен стикер. За да отпадне участъка от списъка на платените пътища община Шумен се съгласява да поеме зимното и лятното му поддържане, за което ще дава 5 888 лева годишно.
Въпросът бе разгледан днес от постоянната комисия по Териториално развитие и селищно устройство /ТРСУ/, но ще бъде подложен на гласуване и на сесия идния четвъртък.
Околовръстното на Шумен е част от републиканската пътна мрежа, за която се изисква винетка. От държавната Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/ са представили на общината писмо с условията за изваждане на километър републикански път от системата на винетките. Сумата за текущ ремонт и поддръжка на километър е 5000 лв. на година, а за зимно поддържане 3000 лв. за първокласен и 2000 лв. за второкласен.
Така общината преценила, че е най-целесъобразно да се извади от системата на винетките само участъка от 736 метра от детелината на края на кв. "Тракия" до входа на Индустриалния парк.
"Все пак в Парка работят много хора, които пътуват от града до там с колите си", каза днес директорът на дирекция "Устройство на територията" Валентина Йорданова. Комисията по ТРСУ гласува предложението единодушно.
Да няма винетки за пътуване от "Мътница" и "Макак" до Шумен в началото на миналата година настояха жители на двата квартала. За да се извадят от системата на АПИ тези пътища обаче биха стрували близо 100 хил. лв. на година и затова общината не е отправила такова искане. Също така по неписана договорка колите на ТОЛ полицията избягват тези отсечки.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Макак е в границите на града. На изхода на Макак, посокока с. Царев Брод, има табела "край на града". Като влизаш в Макак, от с Царев брод, като се качиш на високото и има табела Шумен. Значи кв. Макак е в рамките на града. Колкото до Индустриалния парк, няма как да ви искат винетка. В закона пише:
Такса за ползване на пътна инфраструктура (винетна такса) не се заплаща за участъците от републиканските пътища, попадащи в границите на населените места, трайно обозначени със знаци Д11 и Д12, а също така за обходните и околовръстните пътища, попадащи в границите на населените места.
Така че спокойно мога да изляза от брадърса и да влезна през 5-ти км. и няма как да ми искат винетка. Това е обходен път. Или да излезна през брадърса и да влезна през кв. Тракия. Пак няма как да ми искат винетка. Ако ви глобят за това, водите дело и съдите този който ви я е наложил впросната глоба и институцията в която работи. Дали ще е КАТ, Полиция или BGTOOL. Съдите и печелите делото - гаранция.
Анонимен
Колкото до управляващите този град - Вземете и си поставете табелите в рамките на града, както е по закон а не както е било преди 20 години. Само за кв. Макак сте го направили (по-горе споменах) а за кв. Дивдядово кога? Пътят към Алиминиевия кога? Там табелата за навлизане в населено място, не е на мястото си. Също така, отсечката 5-ти км. е в рамките на града. Табелата за начало и край на града, трябва да се постави горе, на пътния възел (пътят София-Варна) а не да седи долу до Хиподрума. Вземете си актуализирайте и спрете да глобявате за щяло и нещяло.
Анонимен
Колкото до Мътница - за там трябва да има винетка. Та това е на няколко км. от града, няма как да не се плаща винетна такса. Все едно с. Панайот Волов да искат да им се махне винетната такса. Или Белокопитово. За тях, трябва да има такса, но за кв. Макак и кв. Дивдядово, не би трябвало.
Шуменец
На някой да му направи впечатление че имало договорка колите на ТОЛ Системата да не заставали по тези участъци.
Кой мислите че си позволява да нарежда къде да застават колите за контрол на ТОЛ.
Анонимен
цялата институция е дна прадня праднята на боико
* Коментар транслитериран от системата
2 3Анонимен
По принцип, където и да ви глобят за винетка, можете да обжалвате, дори да им върнете жеста и да ги съдите за нарушаване на вашите права и за дискриминация. За всеки път, за които се иска винетка - на него трябва да има успореден такъв за който не се изисква винетка. Както е в европейските държави. Пример - Франция. Тръгваш някъде и искаш да стигнеш по бързо и да пътуваш по-комфортно - качваш се на магистралата, плащаш и си караш. Не искаш да плащаш - успоредно на магистрала, има път за който не плащаш нищо. Но през 4-5 км. има кръгови движения, ограничението на скоростта е много по-малко отколкото на магистрала, има неравности, минаваш през населени места. Но пък не плащаш.
Тук, има само на едно място такъв път и той е стария път за Варна. Но и за него вече искат винетка. Защо???
Къде е моят избор, ми не искам да плащам и искам да се движа по второкласен път. По принцип, магистралите са за транспортни фирми, които бързо трябва да се придвижат и да доставят стоката с камиони. Това са директни пътища, без препядствия по тях, като села, градове, кръстовища... директен път за бърз достъп.
Та питам - къде ми е алтернативата на мен, на нас? Защо нямаме избор като в другите държави? Нали сме уж членове на някакъв съюз, в който всички са равни? Значи в други държави има, в България няма избор. Чатала на врата и плащай. Защо????
Анонимен
А пък другите работници дето идват от селата там в Cambo то работници те почти всичките от венец