Segway се опита да направи революция в начина, по който хората се придвижват из градовете, с транспортното си средство на две колела, но от 15 юли спира производството на Segway PT, съобщи британският в. "Гардиън".

"В рамките на първото си десетилетие Segway PT стана основен помощник на полицията и бе ефективно средство за личен транспорт", казва Джуди Кай, президент на Segway, в изявление, отбелязвайки, че през изминалото десетилетие то е придобило популярност сред туристите в големите градове в Северна Америка, Европа, Азия, Южна Америка и Близкия изток.

Но платформата, управлявана от изправен пътник, представляваше по-малко от 1.5% от приходите на компанията през миналата година. Компанията заяви, че 21 служители ще бъдат уволнени, други 12 ще останат за два месеца до една година, а едва петима ще останат във фабриката в Бедфорд, Ню Хемпшир.

Транспортната революция, за която мечтае изобретателят Дийн Камен, когато основава компанията през 1999 г., така и не започна. Първоначалната цена на Segway от около 5000 долара е пречка за много клиенти. Освен това бе трудно за управление, тъй като пътникът трябваше да бъде балансиран под определен ъгъл, за да може превозното средство да се движи напред. Ако пътникът се наклонеше прекалено много в която и да е посока, устройството излизаше извън контрол и поради тази причина бяха забранени в редица градове.

"За какъв ли пазар са си мислили, когато са го проектирали и построили", пита се анализаторът на автомобилната индустрия Мериан Келър. "Впечатлението ми беше, че говорят за това като за лична мобилност. Как бихте могли да си мислите, че нещо толкова голямо и скъпо ще бъде лична мобилност?"

Тротинетката беше замесена и в редица катастрофи с известни личности.

Десет месеца след закупуването на компанията през 2009 г. британският милионер Джим Хезълдън почина, след като устройството, което караше, падна от 10-метрова скала близо до имението му северно от Лондон.

През 2003 г. президентът на САЩ Джордж У. Буш едва избегна контузия, след като падна от своя Segway в ранчото на родителите си.

Оператор се блъсна в Юсеин Болт през 2015 г. със своя Segway, докато ямайският спринтьор правеше победна обиколка, след като спечели състезание на 200 метра в Пекин. Болт не пострада много и по-късно се шегуваше за инцидента.

През 2017 г. Segway се включи в бизнеса със скутери точно както леките, евтини и лесни за управление двуколки превзеха градските улици. Навлизането на Segway в тази индустрия трябваше да е знак, че дните на PT са преброени.

"Имаше прекалено много очаквания, преди да излезе на пазара, както и когато излезе на пазара. Но то никога нямаше да работи по тротоарите на града", каза Келър.

Segway се опита да направи революция в начина, по който хората се придвижват из градовете, с транспортното си средство на две колела, но от 15 юли спира производството на Segway PT, съобщи британският в. "Гардиън".

"В рамките на първото си десетилетие Segway PT стана основен помощник на полицията и бе ефективно средство за личен транспорт", казва Джуди Кай, президент на Segway, в изявление, отбелязвайки, че през изминалото десетилетие то е придобило популярност сред туристите в големите градове в Северна Америка, Европа, Азия, Южна Америка и Близкия изток.

Но платформата, управлявана от изправен пътник, представляваше по-малко от 1.5% от приходите на компанията през миналата година. Компанията заяви, че 21 служители ще бъдат уволнени, други 12 ще останат за два месеца до една година, а едва петима ще останат във фабриката в Бедфорд, Ню Хемпшир.

Транспортната революция, за която мечтае изобретателят Дийн Камен, когато основава компанията през 1999 г., така и не започна. Първоначалната цена на Segway от около 5000 долара е пречка за много клиенти. Освен това бе трудно за управление, тъй като пътникът трябваше да бъде балансиран под определен ъгъл, за да може превозното средство да се движи напред. Ако пътникът се наклонеше прекалено много в която и да е посока, устройството излизаше извън контрол и поради тази причина бяха забранени в редица градове.

"За какъв ли пазар са си мислили, когато са го проектирали и построили", пита се анализаторът на автомобилната индустрия Мериан Келър. "Впечатлението ми беше, че говорят за това като за лична мобилност. Как бихте могли да си мислите, че нещо толкова голямо и скъпо ще бъде лична мобилност?"

Тротинетката беше замесена и в редица катастрофи с известни личности.

Десет месеца след закупуването на компанията през 2009 г. британският милионер Джим Хезълдън почина, след като устройството, което караше, падна от 10-метрова скала близо до имението му северно от Лондон.

През 2003 г. президентът на САЩ Джордж У. Буш едва избегна контузия, след като падна от своя Segway в ранчото на родителите си.

Оператор се блъсна в Юсеин Болт през 2015 г. със своя Segway, докато ямайският спринтьор правеше победна обиколка, след като спечели състезание на 200 метра в Пекин. Болт не пострада много и по-късно се шегуваше за инцидента.

През 2017 г. Segway се включи в бизнеса със скутери точно както леките, евтини и лесни за управление двуколки превзеха градските улици. Навлизането на Segway в тази индустрия трябваше да е знак, че дните на PT са преброени.

"Имаше прекалено много очаквания, преди да излезе на пазара, както и когато излезе на пазара. Но то никога нямаше да работи по тротоарите на града", каза Келър.

Дневник