Olympus, един от най-големите производители на фотоапарати в света, продава тази част от бизнеса си след 84 години. Фирмата заяви, че въпреки най-добрите си усилия, "изключително трудният пазар на цифрови фотоапарати" вече не е печеливш.
Възходът на смартфоните, който сви пазара за дигитални камери, е един от основните фактори за решението на фирмата, която регистрира загуби през последните три години, пише Би Би Си.
Японската компания прави първия си фотоапарат през 1936 г. след години на производство на микроскопи. Semi-Olympus I разполага със сгъваем обектив и струва повече от едномесечна заплата в Япония. Компанията продължи да развива бизнеса с фотоапарати през десетилетията, превръщайки се в една от водещите компании по пазарен дял в света.
"Има голяма привързаност към Olympus, която започва още от ранните години", казва Найджъл Атъртън, редактор на списание Amateur Photographer.
70-те години на миналия век са връхни точки за компанията, когато техните продукти са рекламирани по телевизията от известни личности и фотографи.
"Тези камери бяха революционни - бяха много малки, много леки, красиво проектирани, имаха наистина хубави качествени обективи", добавя Атъртън.
Феновете останаха верни на марката, въпреки някои ранни проблеми с въвеждането на нови технологии, като например автофокус. Компанията имаше и огромен успех с цифровите фотоапарати, които въведе по-рано от много от своите конкуренти.
Но след това фирмата се насочи към средния сегмент - "хора, които не бяха сериозни фотографи, искаха малко по-добра камера, но не искаха DSLR... Този пазар много бързо беше погълнат от смартфоните и на практика престана да съществува", коментира Атъртън.
Пазарът на самостоятелни фотоапарати се сви драстично през последните години - с около 84% между 2010 и 2018 година.
Като компания Olympus са много разочароващи. През последните години постоянно взимат грешни решения и сами се поставят в задънена улица.
Найджъл Атъртън, редактор на списание Amateur Photographer
Като пример Атъртън посочва заснемането на видео, при което конкуренцията постигна големи успехи. Компанията също пострада от голям финансов скандал, в който бяха замесени висши ръководители, през 2011 г.
Сега Olympus се стреми да приключи сделка за тази част от своя бизнес с инвестиционния фонд Japan Industrial Partners, който вече притежава компютърния бизнес VAIO на Sony. Очаква се марките на компанията, като например лещите Zuiko, да могат да бъдат използвани в нови продукти на JIP.
"Вярваме, че това е правилната стъпка за запазване на наследството на марката", се казва в изявление на компанията.
Изпълнителният директор на Olympus Ясуо Такеучи намекна пред репортери миналата година, че компанията може да се раздели с подразделението си за фотоапарати, но по-късно тази информация беше опровергана.
Olympus никога не е спирала да прави микроскопи и сега ще насочи оптичната си технология към друго научно и медицинско оборудване като ендоскопи.
Дневник
Коментари
Добави коментар