Чат приложението Viber изтегля рекламата си от "Фейсбук" заради неспособността на социалната мрежа да ограничи речта на омразата. "Viber взе решение да премахне всички продуктови допирни точки между платформите, както и да преустанови рекламите си в социалната мрежа", пише тя в свое изявление.

Viber ще премахне от платформата си Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY. Също така всички рекламни разходи в социалната платформа ще бъдат спрени, с което Viber се присъединява към нарастващото глобално движение срещу технологичния гигант #StopHateForProfit.

На фона на протестите в САЩ през последните седмици група от шест организации, в това число Антиклеветническата лига (ADL) и Националната асоциация за напредък на цветнокожите (NAACP), призоваха рекламодателите във "Фейсбук" да спрат кампаниите си в платформата през целия месец юли.

“Фейсбук” продължава да демонстрира неразбиране на основната роля, която има в света. От неправилното управление на данни и липсата на сигурност в приложенията си, до възмутителното отношение и липсата на мерки за защита от опасна реторика, “Фейсбук” стигна твърде далеч."

Джамел Агуа, глобален изпълнителен директор на Viber

 

"Наред с многобройните нарушения по линия на личните данни, включително скандала с "Кеймбридж Аналитика", в който политическа консултантска компания неправомерно събра данните на близо 87 милиона потребители на "Фейсбук", тази реч на омраза е и последната капка в чашата на търпение от страна на Viber", обявиха от компанията.

Дневник