Роберт Кубица от тима на БМВ Заубер спечели тазгодишното Гран при на Канада и оглави временното класиране в шампионата на Формула 1 след седмия кръг от календара за този сезон. След поляка се нареди съотборникът му в БМВ-Заубер Ник Хайдфелд, след като Люис Хамилтън с Макларън и Кими Райконен с Ферари отпаднаха при катастрофа на излизане от бокса. Победата, която бе първа за Кубица и БМВ като самостоятелен отбор, дойде 12 месеца след като първият полски пилот във Формула 1 преживя тежка катастрофа на пистата "Жил Вилньов". Успехът на Кубица над Хайдфелд пък дойде броени минути преди началото на другия полско-германски сблъсък, който е по терените на европейското първенство по футбол. Победата обаче не бе достатъчна за Кубица, който се изкачи на първо място и при пилотите с 42 точки, което е с 4 повече от Хамилтън и Маса. Световният шампион Кими Райконен е с 35. Хамилтън, който победи преди година в Монреал и стартира от пол-позишън днес, водеше колоната до появяването на колата за сигурност в 19-та от общо 70 обиколки. Причина за прекъсването бе Адриан Сутил, който завърши състезанието на тревата до пистата. Райконен, който започна състезанието с три точки зад Хамилтън в подреждането, се движеше трети до прекъсването, след което изпревари Кубица и Люис Хамилтън. Всичко това се случи в отсека извън бокса, като в неговия край Райконен спря на червен сигнал. Хамилтън обаче бе набрал скорост и се заби в задната част на ферарито на световния шампион. След катастрофата пилотите излязоха от болидите си, а Райконен потупа съперника си по каската и му посочи червената светлина. Изнервеният Хамилтън пък разбута няколко камери на влизане в гаража на Макларън. "Мога само да се извиня на Кими. Не съм сигурен какво точно стана", заяви Хамилтън, който хвърли вината за катастрофата върху себе си. Отборът на БМВ се приспособи към печеливша тактика, в която Хайдфелд спря само веднъж за зареждане в 29-та обиколка, а Кубица на два пъти, но единият при инцидента с водачите, когато автомобилът по сигурността изнасяше болида на Сутил. Именно поради презарежданията феновете на Формула 1 видяха интересни лидерски позиции на Тимо Глок, Култард и Ярно Трули. Всичко обаче дойде по местата си с последните обиколки на пистата. Хайдфелд бе непрестанно атакуван от бившия световен шампион Фернандо Алонсо с Рено, който при опитите си едва не блъсна задната част на болида на германеца. Испанският пилот все пак отпадна в 44-та минута. Това бе и моментът, в който от БМВ разбраха, че печелят състезанието. Кубица завърши 70-те обиколки и 305-те километра за 1 час, 36 минути и 24.447 секунди, а съотборникът му Хайдфелд с 16,495 секунди по-лошо време. В разпределението на точки се включиха Дейвид Култард, Тимо Глок, Фелипе Маса, Ярно Трули, Рубенс Барикело и Себастиан Фетел. При конструкторите Ферари запази лидерската си позиция със 73 точки. Скудерията е следвана от тимовете на БМВ Заубер с актив от 70 точки и този на Макларън Мерцедес с 53. Следващият осми кръг от календара на Формула 1 е на 22 юни, когато пилотите ще премерят сили на пистата "Маникур" за Гран при на Фанция.