Британците са прекарвали 40 процента от времето си през деня в гледане на телевизия или онлайн съдържание в разгара на коронавирусната пандемия през април, предаде Ройтерс, позовавайки се на "Офком".

Според данните на регулаторния орган жителите на Острова са отделяли двойно повече време за гледане на съдържание, предлагано от стрийминг услуги като Нефликс, Дисни плюс и Амазон прайм видео.

Британците, които в края на март бяха посъветвани от правителството да си стоят у дома, са прекарвали средно шест часа и 25 минути на ден в гледане на новини и развлекателни програми - увеличение с близо една трета спрямо април миналата година, отбелязват от "Офком".

Най-гледаната програма, проследена от 18,7 милиона души, е съобщението на премиера Борис Джонсън на 10 май, че ограничителните мерки ще бъдат облекчени. На второ място по гледаемост (14,6 милиона души) е обявяването на въвеждането им на 23 март, а на трето (14 милиона души) - телевизионното обръщение към нацията на кралица Елизабет Втора.

Когато не гледат новини и информация за пандемията, все повече британци се ориентират към стрийминг услугите за развлечение. Приблизително 12 милиона души са се абонирали за нова стрийминг услуга през първите седмици от карантината, от които три милиона никога преди това не са били абонати на подобни платформи.

Стрийминг услугата Дисни плюс, която беше лансирана във Великобритания в първия ден от карантината, до началото на юли е успяла да привлече 16 процента от зрителите, нареждайки се на трето място след Нетфликс (45 процента) и Амазон прайм видео (39 процента).

Би Би Си и Ай Ти Ви закратко са отбелязали повишена гледаемост през март, която обаче бързо спада, след като заради пандемията е спряно производството на популярни сапунени опери и развлекателни шоута и излъчването на водещи спортни събития.

БТА