Община Шумен е разработила още 14 нови електронни услуги, свързани с подаването на данъчни декларации и искания по Закона за местните данъци и такси. За да се възползват от тях е необходимо гражданите да имат валиден квалифициран електронен подпис, съобщиха от общинския пресцентър.

Според началника на отдел „Местни данъци и такса битови отпадъци“ в администрацията Ивелина Щерева новите услуги обхващат декларирането на превозните средства, на недвижимите имоти в т.ч. недвижимите имоти в степен на завършеност „груб строеж“, подаването на патентните декларации и такива за облагане с данък върху таксиметровия превоз на пътници. По електронен път могат да се подават и декларациите за облагане с данък върху наследствата, за освобождаване или ползване на данъчни облекчения за данък върху недвижимите имоти и такса „битови отпадъци“, както и исканията за прихващане, възстановяване и погасяване на данъчни задължения“.

С новите електронни услуги, които са достъпни на сайта на общината в раздел Е-услуги“, гражданите с валиден електронен подпис могат да ги ползват бързо, лесно и сигурно. В раздела са качени бланки на заявленията за съответната услуга. Там е публикувана и подробна информация какво представляват услугите, кои са необходимите документи, които трябва да се приложат, какви са сроковете за подаване и други.

С новите 14 електронните услуги, които предоставя общината, стават общо 27.

ШУМ.БГ