Община Шумен е разработила още 14 нови електронни услуги, свързани с подаването на данъчни декларации и искания по Закона за местните данъци и такси. За да се възползват от тях е необходимо гражданите да имат валиден квалифициран електронен подпис, съобщиха от общинския пресцентър.
Според началника на отдел „Местни данъци и такса битови отпадъци“ в администрацията Ивелина Щерева новите услуги обхващат декларирането на превозните средства, на недвижимите имоти в т.ч. недвижимите имоти в степен на завършеност „груб строеж“, подаването на патентните декларации и такива за облагане с данък върху таксиметровия превоз на пътници. По електронен път могат да се подават и декларациите за облагане с данък върху наследствата, за освобождаване или ползване на данъчни облекчения за данък върху недвижимите имоти и такса „битови отпадъци“, както и исканията за прихващане, възстановяване и погасяване на данъчни задължения“.
С новите електронни услуги, които са достъпни на сайта на общината в раздел „Е-услуги“, гражданите с валиден електронен подпис могат да ги ползват бързо, лесно и сигурно. В раздела са качени бланки на заявленията за съответната услуга. Там е публикувана и подробна информация какво представляват услугите, кои са необходимите документи, които трябва да се приложат, какви са сроковете за подаване и други.
С новите 14 електронните услуги, които предоставя общината, стават общо 27.
ШУМ.БГ
Коментари
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Шуменец
27 от 600 услуги.....
чака ги много работа още
с тия темпове ще им трябват 30 години да ги въведат всичките,
така е, когато управлението е на вие с компютрите
бай Пешо козаря
УАУ кво постижение и прогрес........българинът се радва на неща ,които ги има в другите страни от 20 години хахахах...майко мила - племе сме били като сме дошли по тея географски ширини,и племе ще си останем :)