"Даймлер" представи своя нов дисплей за автомобили на годишното изложение за потребителска електроника CES 2021. Екранът ще покрие почти цялото табло на луксозните модели "Мерцедес" в опит да надмине отличителната сензорна информационно-развлекателна система на "Тесла".

Широкият 141 см (55 инча) "хиперекран" ще замени цялото предно табло на автомобилите и ще има много повече фукнции от съществуващите решения, обяви компанията.

Освен скоростомера, музикални и навигационни функции екранът ще позволи на пътниците да гледат филм на таблото на автомобила - с поддръжка на Bluetooth слушалки - докато шофьорът не се разсейва от нищо на централния панел.

Друга характеристика, озаглавена "пътна информация", ще предлага интересни данни за близките забележителности и крайпътни заведения.

Огромният дисплей всъщност се състои от три екрана, но от "Мерцедес" казват, че потребителите няма да могат да усетят, че това е съставна конструкция.

"Хиперекранът" ще се появи първо на предстоящите изцяло електрически модели EQS, а по-късно ще бъде пуснат и на други превозни средства. каза миналата седмица във видеопрезентация изпълнителният директор на "Даймлер" Ола Калениус.

Гигантските дисплеи са голяма тема в света на автомобилите в момента - "Тесла" започна тенденцията със своите 17-инчови (43 см) табла.

През последните години на CES китайският стартъп Byton показа плановете си за изграждане на модел с извит дисплей с диагонал 48 инча (121 см), докато "Сони" представи концептуален автомобил със собствен ултраширок панорамен инфоразвлекателен екран.

Предизвикателството е да се гарантира, че всички тези осветени пиксели няма да създават отвличане на вниманието от пътя - поне докато не навлязат напълно автономните превозни средства.

EQS, с пробег от 700 километра, ще бъде първият в семейство от четири автомобила, построени на същата изцяло електрическа платформа.

"Има огромно търсене от страна на клиентите за този екран", каза Калениус пред репортери по време на конферентен разговор. Новото табло ще бъде допълнителна екстра в EQS, "но ние очакваме много висока степен на възприемане" от купувачите.

Калениус заяви, че освен приходите от самите екрани "Даймлер" очаква ръст на приходите в бъдеще от абонаментни услуги като карти или развлечения, които клиентите ще изтеглят от интернет.

"Хиперекранът е част от нашата бизнес стратегия за увеличаване на този набор от периодични приходи", каза той.

"Тесла" доминира в глобалните продажби на електрически автомобили, а традиционните производители като "Даймлер" полагат много усилия да разработят собствени превозни средства, за да се конкурират за пазарен дял.

Дневник