Популярната платформа за стрийминг на музика Spotify готви нов подход към препоръчването на нови песни - на базата на гласа на потребителя, разказва Gizmodo.

Става дума за патент, регистриран от компанията наскоро, който описва интересен като концепция алгоритъм. Той ще преценява каква музика да ни препоръча на базата на аудио сигнал - гласа ни, фоновите звуци и дори акцента ни. В добавка, алгоритъмът ще се опита да анализира и "емоционалното състояние на говорещия" и да препоръча подходяща песен според настроението ни.

Анализът на фонов шум пък ще даде индикация къде се намираме - навън, в затворено помещение, във влака, на купон, както и с колко хора споделяме това пространство.

Събирането на тези метаданни е притеснително от гледна точка на сигурността на личните данни - но такава услуга със сигурност ще бъде доброволна за употреба. Гласови асистенти като Alexa и Siri вече събират подобни данни от години.

Разбира се, един патент сам по себе си не означава нищо - както отбелязват и от самата компания в изявление пред Pitchfork.

    "Пускаме искания за патент за стотици изобретения. Някои от тях са част от бъдещи продукти, други - не. Амбицията ни е да създадем най-доброто аудио преживяване, но за момента нямаме новина, която да споделим", пишат от Spotify.


Клуб Z