Първите 2 от общо 5 технологични училищни центрове в училища от Шуменска област откри днес министърът на образованието Красимир Вълчев. Те са в СУ "Йоан Екзарх Български" и в СУ “Трайко Симеонов”.
Центровете са изградени с финансиране по Национална програма „Изграждане на училищна STEM среда” и в тях вече се обучават възпитаниците на училищата.
“Факт е, че когато са в модерна среда, учениците учат много повече и съответно мотивацията им за учене е по-голяма. Вие ще видите тук центъра. Това не са просто модерно обзаведени кабинети, а и модел на учене - обучени преподаватели за преподаване с иновативни методи. Това, което ни се иска да се случи в образователната система е всички училища да имат такива STEM центрове и съответно да има повече образователни иновации”, каза министър Вълчев в СУ “Йоан Екзарх Български” минути преди да открие училищния технологичен център, наречен “Утреландия”.
STEM центърът там e изграден в приземния етаж на училището и съдържа 4 зали и 3 помощни помещения. В проекта е съчетана още една програма на министерството на образованието – “Библиотеките като образователна среда”.
“За нас учителите е особено важно, че имаме късмета да живеем във време, в което се модернизират условията за работа и учене. Когато учителският труд се заплаща достойно и така се издига престижът на професията”, каза директорът на СУ “Йоан Екзарх Български” Валентина Тодорова.
Малко по-късно министър Вълчев откри и новият STEM център в СУ „Трайко Симеонов“. Там е направена Makerspace работилница, в която са обособени различни пространства за учене, за работа с дигитални технологии, „обучение чрез опит“, „учене чрез правене“, “учене чрез игра” и др.
Директорът на училището Галина Сакарова разведе министъра и придружаващите го из сградата на учебното заведение, което наскоро бе ремонтирано с европейски средства. Министърът разгледа обновените кабинети, физкултурния салон, зони за спорт, изкуства, както и помещения, които предстои да бъдат реновирани и обособени за различните учебни предмети.
“Това, което видях е много креативност, иновативност и желание нещата да се направят по различен начин, а не просто да ги направят. Това е начинът да мотивираме децата да бъдат в училище, да учат. Със STEM центровете можем да предизвикаме интереса на децата към математиката и природните науки. Прекрасни STEM центрове са направени, разширили са ги и към изкуствата”, каза министър Вълчев.
Той поздрави директорите на двете училища, както и кмета Любомир Христов за реализираните през последните години 7 образователни проекта.
В областта държавата финансира общо 5 STEM центъра. Другите 3 са в шуменското СУ “Сава Доброплодни”, в ПТГ "Симеон Велики" във Велики Преслав и в ОУ "Свети Климент Охридски" в село Пет могили.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Модерни центрове в които да се обучават делиорманските австралопитеци...
?
Започна ли предизборната агитация? Журналята пропуснаха ли да попитат кандидат дупетата за това как точно ще помогне на хората в Шумен или пак са взели интервю от случайно преминаваща котка ?
Анонимен
Затова ли част от учениците на Трайкото бяха на Кьошковете да не се мотаят из училището
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Стига,бе
Двете училища са ясни .Едната вожд- ГЕРБ,другата -пеперудка от клон на клон...а защо точно Пет могили?Скотонаселението знае ли кой е от там и е свързан с Министърчето?А?Да им е честито .Заслуги имат хората.Сега това по модел на Ангола ли е пак ,г-жо Сакарян или на Мозамбик?Няма значение ,важното е да се ПРИсвояват пари.Образование вече няма.Но краденето е все по-мощно.Язък за децата.
Анонимен
Новата мебелировка не прави децата по-образовани. Наистина се наливат пари, не се влага интелектуален ресурс в системата.
Пропуснахте да напишете колко броя деца се учат в едното и в другото училище и какви са им резултатите от външните оценявания, особено след седми клас, особено по математика.
Анонимен
Ако някой преведе "stem", ще получи усмивка пред строя!
Анонимен
сциенце – течнологъ – енгинееринг – матхематицс
* Коментар транслитериран от системата
4 3Анонимен
Науката, технологии, инженерство и математиката