Първите 2 от общо 5 технологични училищни центрове в училища от Шуменска област откри днес министърът на образованието Красимир Вълчев. Те са в СУ "Йоан Екзарх Български" и в СУ “Трайко Симеонов”.
Центровете са изградени с финансиране по Национална програма „Изграждане на училищна STEM среда” и в тях вече се обучават възпитаниците на училищата.
“Факт е, че когато са в модерна среда, учениците учат много повече и съответно мотивацията им за учене е по-голяма. Вие ще видите тук центъра. Това не са просто модерно обзаведени кабинети, а и модел на учене - обучени преподаватели за преподаване с иновативни методи. Това, което ни се иска да се случи в образователната система е всички училища да имат такива STEM центрове и съответно да има повече образователни иновации”, каза министър Вълчев в СУ “Йоан Екзарх Български” минути преди да открие училищния технологичен център, наречен “Утреландия”.
STEM центърът там e изграден в приземния етаж на училището и съдържа 4 зали и 3 помощни помещения. В проекта е съчетана още една програма на министерството на образованието – “Библиотеките като образователна среда”.
“За нас учителите е особено важно, че имаме късмета да живеем във време, в което се модернизират условията за работа и учене. Когато учителският труд се заплаща достойно и така се издига престижът на професията”, каза директорът на СУ “Йоан Екзарх Български” Валентина Тодорова.
Малко по-късно министър Вълчев откри и новият STEM център в СУ „Трайко Симеонов“. Там е направена Makerspace работилница, в която са обособени различни пространства за учене, за работа с дигитални технологии, „обучение чрез опит“, „учене чрез правене“, “учене чрез игра” и др.
Директорът на училището Галина Сакарова разведе министъра и придружаващите го из сградата на учебното заведение, което наскоро бе ремонтирано с европейски средства. Министърът разгледа обновените кабинети, физкултурния салон, зони за спорт, изкуства, както и помещения, които предстои да бъдат реновирани и обособени за различните учебни предмети.
“Това, което видях е много креативност, иновативност и желание нещата да се направят по различен начин, а не просто да ги направят. Това е начинът да мотивираме децата да бъдат в училище, да учат. Със STEM центровете можем да предизвикаме интереса на децата към математиката и природните науки. Прекрасни STEM центрове са направени, разширили са ги и към изкуствата”, каза министър Вълчев.
Той поздрави директорите на двете училища, както и кмета Любомир Христов за реализираните през последните години 7 образователни проекта.
В областта държавата финансира общо 5 STEM центъра. Другите 3 са в шуменското СУ “Сава Доброплодни”, в ПТГ "Симеон Велики" във Велики Преслав и в ОУ "Свети Климент Охридски" в село Пет могили.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Хуманитарната дали наистина ще се понапъне за математика? Или щот' в момента има такава програма за прилапване?
Най-малко в Хуманитарната подхожда да се неглижира българския език.
???
Защо не се казва нищо за заболеваемостта в училища и детски градини???
Анонимен
Каде другаде нали са навързани като свински чарва ! На Йоан Екзарх и построи държавата чрез министерството закрита зала за деца тя сложи цена 50 лв. на час за ползване ! Злобна , арогантна жена на зам.кмета от гроП е каде да отиде министъра там я ! УчилищеТ.Симеонов много елитно с най неграмотните деца ама там часните имоти на кмета купи всичко ! Е това е шуменската простотия селска идилия !
Разочарован
А къде е трето оу д благоев? Няма го сред първите две , няма го и сред селските у чилища! Ама как може така -централно местоположение, ученик до ученика,партийно благонадежно ръководство ,пък нещо не го забелязват...
Анонимен
Някой от коментиралите ще сподели ли той лично какво е направил за града, за учениците, за гражданитеили какво ще направи?
Анонимен
При казаните на Хуманитарната има хора, които чакат за изхвърлената храна.
Анонимен
Споделянето кой какво е направил за града става по заявка срещу заплащане.
Нормалните хора си вършат работата без фуклявина и показност. Какво са направили учителите, се вижда по поведението и по образоваността на учениците.
Анонимен
Пари, пари и накрая Шумен на външното оценяване на опашката...
Анонимен
Министъра що не пита някой ромче от осмото колко прави 2 и 2