Държавният авиационен оператор, познат доскоро като правителственият авиоотряд 28, има нов директор, казва служебният министър на транспорта Георги Тодоров. Той уточнява, че раздялата с Тодор Коджейков е станала по взаимно съгласие, без да дава повече подробности.

Новият директор Златко Златев е бил няколко години ръководител на авиобаза Крумово и е работил в отряда като летец. "Неговата задача е за се поддържат в кондиция всички пилоти и стюардеси от правителствения отряд. Всеки един, който ползва услугите на Държавния авиационен оператор, да е сигурен и спокоен за своята безопасност", казва министър Тодоров. В последните няколко години на няколко пъти имаше технически проблеми с използваните от правителственият авиоотряд самолети.

Ротация ще спира корупция при инспекторите от автомобилна администрация

Служебният министър от транспорта е издал и заповед за ротация на проверяващите от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" в рамките на областта, в която работят. "Целта е да няма никакъв чадър към никого. Ако е имало такъв, да преградя възможностите. Ако съм бил на работа като инспектор в Благоевград, да отида в Кюстендил. Надявам се това да стане от понеделник", пояснява Георги Тодоров.

На въпрос за бъдещите кадрови промени той уточнява, че поголовна смяна не планира, но където назначените от него проверки открият нарушения, ще има уволнения.

Министърът посочва, че са започнали проверки на поръчките за ремонт на вагоните и за охраната на транспортни обекти. Прави се и ревизия на финансовото състояние на самото министерство и в Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Георги Тодоров се заканва за събере всички дължими към министерство на транспорта концесионни плащания, като проверката по изпълнението на договорите трябва да приключи днес.

Министърът иска новите локомотиви да спират сами

В коментар за обновяването на транспортния състав и трасетата на железниците, служебният министър на транспорта казва, че иска новите локомотиви, които ще бъдат купувани, да бъдат оборудвани със системи за автономно спиране при опасност, без човешка намеса. "Ако има някаква опасност, инфраструктурата сигнализира на машината и тя спира. Без намесата на човека. И няма катастрофа, няма авария, няма разливи, жертви, не дай си боже", казва Тодоров. Той допълва, че такова изискване иска да има към всички български железопътни превозвачи, които ползват модернизираните трасета с такива трасета, на които инфраструктурата има тези системи за безопасност.

Дневник