Следващата седмица ще бъде направена проверка за ефективността на тол системата. Служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова заяви пред "Евроком", че това е необходимо, тъй като вече е изминала една година от началото на дейността на системата, но все още не се знае каква възвръщаемост има.

Тя припомни, че за изграждането на тол системата са инвестирани около 300 млн. лева, но все още "не може да генерира таксите, които би трябвало да поеме от транспортните средства".

Въвеждането на "печатницата за пари", както бившият премиер Бойко Борисов нарече тол системата, бе отлагано на два пъти, докато накрая тръгна през март 2020 г. Идеята е от движещите се по пътищата камиони и автобуси (особено транзитно преминаващите) да се събират много по-високи пътни такси, вместо плащаните преди това винетки, и така да се събират повече средства за поддържане на пътищата и строителството на нови. За целта бе въведено отчитане и таксуване на тежкотоварните превозни средства според изминатите километри.

Държавата обаче предостави на външни фирми срещу заплащане отчитането и събирането на пътните такси, а също така и самото обслужване на Националната тол система за първите пет години.

Дневник