Правителството прекрати процедурата за определяне на концесионер на летище "Пловдив". Тя бе открита на 28 февруари 2020 г. Причината за прекратяването е, че до крайния срок - 23 февруари тази година, не е подадено нито едно заявление и оферта, както и няма постъпило искане за удължаване на определения срок.

Предвижда се да бъде извършен независим анализ за целесъобразността и възможностите за откриване на нова процедура за възлагане на концесия, като се вземат предвид тенденциите за развитието и възстановяването на авиационната индустрия вследствие на пандемията от COVID-19. Това съобщава правителствената информационна служба.

Междувременно третият кабинет на Борисов беше удължил процедурата до 24 март, което бе поредното удължаване. Първоначално се предвиждаше срокът за подаване на оферти да е до април миналата година.

В изискванията към концесионера бе записано еднократно плащане от 150 хил. лв. без ДДС в началото на концесията. Освен това се изискваше да построи карго терминал, да разшири паркинга, да "подсили" пистите и пътеките за рулиране, така че да могат да кацат и по-големи самолети.

При предишната процедура преди три години спечелилият кандидат - китайска компания, се отказа, а държавата не подписа договор със следващия класиран кандидат, като причините не се разбраха.

Летището е проблемно от години, като не успява да генерира нужния трафик, въпреки че преди повече от 10 години държавата инвестира в него 40 млн. лв. за нов пътнически терминал, припомня "Капитал".

Дневник