За първите 10 дни от предизборната кампания участниците в изборите на 11 юли са похарчили два пъти по-малко средства за медийно отразяване спрямо кампанията от април. Това сочи анализ на Института за развитие на публичната среда (ИРПС).

До 20-и юни политическите субекти са похарчили общо 1 147 425 лв. (без ДДС) за агитация в медиите като коалицията ГЕРБ-СДС е инвестирала най-много в кампанията си - с 264 107 лв. (без ДДС), следвана от БСП за България, които са похарчили 260 551 лв. и ДПС – със 114 490 лв. Така трите формации всъщност са похарчили над 50% от цялата сума, която всички субекти са отделили за медийно отразяване към момента.

Сред медиите на първо място по привлечени средства е телевизия Евроком - 237 385 лв. (без ДДС). В предишни кампании тя беше предпочитана и за реклама, платена със средствата от медийни пакети. На второ място по привлечени средства е обществената БНТ със 162 520 лв., следвана от вестник 24 часа със 111 250 лв. Анализът на ИРПС сочи, че разходваната сума за медийна реклама в първите десет дни от настоящата кампания е почти два пъти по-малка от средствата, които бяха отделени за същия период за изборите през април – 2 193 858 лв. (без ДДС). Мониторингът обхваща 40 национални и регионални медии – 10 телевизии, 3 радиостанции, 13 вестника и 14 информационни сайтове и агенции.

Дневник