Roca Group, световен лидер в дизайна, производството и маркетинга на продукти за банята, приключи финансовата 2020 г. с оборот от 1,68 млрд. евро, което е с 9,5% по-малко, отколкото през 2019 г., поради контекста на пандемията и забавянето на световната икономика. Въпреки това, оперативната печалба EBITDA се увеличи до 306 млн. евро, което представлява ръст от 21%, докато консолидираната нетна печалба възлезе на 60 млн. евро (спад от 12%).
Нетният резултат на Групата Roca бе повлиян от рязкото увеличение на неоперативните разходи, дължащо се на временното затваряне и периодите на намалена активност на производствените звена на компанията по време на ограниченията, наложени заради пандемията от коронавирус.
В няколко държави, и особено в Испания, ограничителните мерки доведоха до свиване на продажбите, прекъсвайки тенденцията на устойчив растеж, наблюдавана от 2014 г. Насам. Същевременно трябва подчертаем увеличението на търсенето, наблюдавано през втората половина на годината. Въпреки общата икономическа обстановка, особено внимание заслужава положителното представяне на бизнеса на компанията в Китай, Германия, Австрия, Полша, Швейцария, България и др., като резултатите от тях частично компенсираха спада на продажбите в други държави. Резултатите от оборота на пазарите от т.нар. група БРИКС като цяло бяха чувствително повлияни от обезценяването на местните валути, особено в Бразилия и Русия.
През финансовата 2020 г. Roca Group направи инвестиции в размер на 106 млн. евро, насочени главно към разширяване на производствения капацитет на заводите за санитарен порцелан в Бразилия, Русия и Китай, както и към други действия, за да осигури развитието на производствените центрове и ефективното използване на ресурсите в рамките на стратегията си за устойчиво развитие и придържането си към Целите на ООН за устойчиво развитие (ЦУР).
Главният изпълнителен директор на Roca Group, Albert Magrans, наблегна на "ангажираността, усилията и професионализма на всички работници и служители на компанията в условията на изключителни обстоятелства и големи трудности". Той също така подчерта: "Въпреки сложната обстановка, ние отново генерирахме необходимите ресурси, за да продължим да повишаваме ефективността и да оптимизираме възвръщаемостта от инвестициите си, да насърчаваме технологиите, иновациите и дигитализацията и да напредваме в стратегията си за устойчиво развитие, за да се превърнем в световен еталон в тази област".
Ключовите стратегически операции за плана за растеж на Групата бяха замислени през 2020 г. и материализирани през тази година. Компанията придоби 75% от Royo Group, като по този начин се превърна в един от световните лидери в областта на мебелите за баня; Roca включи в активите си завод за санитарен фаянс в североизточната част на Бразилия, което ще позволи на Групата да задоволи нарасналото търсене в този регион и да засили влиянието си в Централна и Северна Америка. Наскоро Roca придоби и германската фирма Sanit, един от водещите европейски производители на вградени структури за тоалетни казанчета и други изделия за банята - сделка, която очаква одобрението на органите за защита на конкуренцията.
Сред другите решения, одобрени от Общото събрание на акционерите на Roca Group, е назначаването на Guayente Sanmartin Gabas, Генерален мениджър и глобален ръководител на бизнеса с 3D Multi-Jet Fusion Printing на HP.
За Roca Group
Roca Group е компания за дизайн, производство и търговия на продукти за обзавеждане на банята в услуга на секторите архитектура, строителство и интериорен дизайн. Компанията е основана през 1917г., като съчетава в едно традиция и опит, страст към иновациите и зачитане на околната среда с призванието да отговори на нуждите на хората и да спомогне за подобряване качеството на живот на обществата като цяло.
Устойчивостта е залегнала на всички етапи от производствения процес, а ангажиментът да допринесе за опазване на една по-добра планета за бъдещите поколения, Група Roca предава чрез фирмената си философия на 170-те пазара, на които присъства, чрез своите 85 фабрики и повече от 24,000 служители.
Семейната компания е пазарен лидер в Европа, Латинска Америка, Индия и Русия и има силни позиции в Китай и останалите страни в Азия, Близкия Изток, Австралия и Африка. Резултатът е лидерската позиция на компанията в световен мащаб.
На българския пазар Група Roca е представена чрез дъщерното дружество Рока България А.Д., двете производствени фабрики в гр. Каспичан и трите емблематични марки на компания – Roca, Laufen и Fayans, ценени високо както от крайните клиенти, така и от архитекти и интериорни дизайнери.
Платена публикация.