Министърът на икономиката Кирил Петков и представители на германската компания Nеxt.е.GО подписаха днес меморандум за изграждане на завод за производство на електрически автомобили в Ловеч.
Инвестицията, привлечена от Автомобилния клъстер в България, ще бъде около 140 млн. евро като до края на тази година се очаква да бъдат разкрити 1 000 нови работни места, съобщи министърът.
Nеxt.е.GО е германски стартъп c производство в град Аахен. През септември 2020 г. компанията е.GО Mоbilе АG бе придобита от холандската инвестиционна група ND Industriаl BV. Новата компания бе наречена Nеxt.е.GО Mоbilе SЕ.
Тестовото производство на е-колите се очаква да започне през 2023 г., а капацитетът на завода ще е около 30 хил. бройки годишно, съобщи Би Ти Ви. Колите са алуминиеви, а отгоре ще бъдат покрити със специална пластмаса. Те ще са от градски тип, а базовите модели се очаква да бъдат с пробег около 200 километра с едно зареждане на батерията.
Алуминиевата конструкция на елекромобила ще се произвежда от българската фирма "Етем", а кабелите - в завода на "Язаки" в Ямбол. Софтуерът на колата ще се изработва от българското звено на "Бош".
След две години, когато бъде готова първата кола, тя ще струва около 20 000 евро и ще има пробег около 200 километра с едно зареждане при скорост около 80 км в час, каза Али Верзай, председател на борда на директорите на e.GO - Германия, цитиран от БТА.
Държавата ще подкрепи проекта с около 34 млн. евро, но на части и при определени условия. Петков каза, че нито лев няма да бъде даден преди да се произведе първият автомобил. "Когато построят фабриката, ще имат финансова подкрепа, която ще се отрази само когато първият такъв автомобил излезе от фабриката. Втора финансова подкрепа ще има, когато направят продажби - 10 хил. коли и третата - при 20 хил. коли", каза Петков, цитиран от Би Ти Ви. Ако за седем години тези критерии не бъдат постигнати, помощ няма да има.
Петков каза, че България е предпочетена в конкуренцията на три други европейски държави. "Не ги бихме със стимули, бихме ги с добавена стойност. Реално те избраха България, защото голяма част от добавената стойност и доставчиците са от тук. Затова клъстерните стратегии работят, когато имате доставчици, локирани на няколко километра от вас, шансът да направите завода е много по-голям", коментира министърът.
По информация на "Капитал" От Next.e.GO Mobile са оглеждали различни места в България и са се спрели на терена на бившия машиностроителен завод "Балкан" в Ловеч. Той е в дружеството "Балкан", част от "Напредък холдинг", свързан с братя Домусчиеви. Основната площадка на завода от години стои пуста, макар "Балкан" все още да има малко производство на части и компоненти за кари, както и велосипеди. Данъчната оценка на целия имот е към 9.5 млн. лв.
Дневник
Коментари
глад и мизерия
преди избори няма по добра от българската икономика , поне на приказки но за жалост година след изборите всичко си е останало по старо му и тъка до следващите ни избори
Анонимен
"Етем", Али Верзай, Всичко е ясно.
Анонимен
20 000 евро никои балгарин няма да си купи трябва да изплаща колата 5-10 години с тия заплати в ловеч....не си мислете че заплатата в ловеч е като в софия ...за саяление !!
* Коментар транслитериран от системата
0 0