Президентът на международната федерация по автомобилизъм (ФИА) Жан Тод смята, че Формула 1 трябва да започне да произвежда болиди, които да могат да се карат и при дъжд. Той не иска да се повтаря ситуацията от Гран при на Белгия миналия месец, когато пилоти и фенове чакаха няколко часа заради дъжда, а в крайна сметка бяха направени само две обиколки, за да се отчете състезание.

Според Тод през 2025 г., когато ще е следващата по-сериозна промяна на правилата, болидите трябва да бъдат направени така, че състезанията да се провеждат и в подобни условия.

"Имаше много, които ни критикуваха заради решението да няма състезание на "Спа", но ако имаше състезание и след старта имахме инцидент с десет коли, който да доведе до контузии или нещо по-лошо, щяхме да бъдем съсипани. Дори и без контузии, щяха да ни критикуват. За правилата през 2025 г. трябва да мислим за болиди, които могат да бъдат карани дори и на дъжд", каза Тод.

Той обясни, че пилотите вече не искат да рискуват така, както преди.

"Помните ли Ники Лауда на "Фуджи" през 1976? Той беше единственият, който се отказа да кара в дъжда. Днес, всеки пилот мисли като Лауда тогава", допълни Тод.

Според бившия пилот на "Ферари" и настоящ шеф на германския шампионат за туристически автомобили (DTM) Герхард Бергер Формула 1 трябва да вземе решение - или никога да не се кара при дъжд, или да се кара, въпреки че условията не са идеални. Той смята, че сегашната ситуация, в която се взема решение за всеки отделен старт, не е добра.

"Трябва да се реши предварително дали искаш състезания на дъжд или не. На овалните писти в Америка решиха, че няма да има състезания на дъжд, и всички го знаят. Но Формула 1 преди имаше такива състезания, в DTM също имаме. Моторните спортове са опасни и е трудно с видимостта, но ако решиш да караш на дъжд, трябва да се справиш с това. Когато е хлъзгаво или има много вода, трябва просто да намалиш скоростта, това е част от играта", коментира Бергер.

Той смята, че поне в началото състезанието на "Спа" е можело да започне, тъй като дъждът не е бил толкова силен.

Дневник